پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارک فجر و پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته با حضور 283 ورزشکار آقا و بانو در تهران برگزار شد که خبر مهم این رقابت ها جابه جایی رکورد آسیا توسط پسر سنگین وزن خراسانی در رشته پرتاب وزنه است.

شعار سال:مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارک فجر و پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته با حضور 283 ورزشکار آقا و بانو در تهران برگزار شد که خبر مهم این رقابت ها جابه جایی رکورد آسیا توسط پسر سنگین وزن خراسانی در رشته پرتاب وزنه است.


در این مسابقات تیم های خارجی همچون ارمنستان، افغانستان، قرقیزستان و تیم های باشگاهی داخلی شامل سپاهان، سلکتور، آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، صبا بتن اصفهان، سیمان اصفهان، شهدای نزاجا، ملی جوانان، تهران، پلیمر خلیج فارس، اترک خراسان شمالی، اعتماد کالا، دانشگاه علوم پزشکی، قزوین، کرمان، کرمانشاه، مازندران ،مس کرمان، گلپایگان و نیروی هوایی حضور داشتند. این رقابت ها با هدف انتخاب ترکیب تیم ملی دوومیدانی ایران برای حضور در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا برگزار شد که دونده های خراسانی در رشته های مختلف حائز مقام برتر شده اند.تیم دوومیدانی باشگاه شهر بانوان استان خراسان رضوی در این رقابت ها جایگاه سومی را کسب کرد. اما در جریان این مسابقات دو رکورد جابه جا شده که یکی توسط ورزشکار خراسانی به دست آمده است. در بخش بانوان مهسا میرزاطبیبی در پرش با نیزه با 3.80 متر قهرمان شد و رکورد جدیدی را در پرش با نیزه بانوان ایران به ثبت رساند. در بخش مردان نیز شاهین مهردلان از خراسان رضوی در پرتاب وزنه با 20.74 متر به قهرمانی رسید و توانست رکورد جدیدی را در ایران و آسیا به نام خود ثبت کند. البته سایت فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که ثبت رسمی این دو رکورد، منوط به نتیجه آزمایش دوپینگ دو ورزشکار خواهد بود.


به دنبال سهمیه المپیک
شاهین مهردلان متولد 1374 از شهرستان درگز است.ورزش پرتاب وزنه را از این شهرستان شروع کرد و پس از مدتی به عنوان ملی پوش معرفی شد. وی کسب مدال طلای جوانان آسیا و چند مقام بین المللی را نیز در کارنامه خود دارد.وی که دارای سابقه حضور در بازی های آسیایی جاکارتاست، این روزها تلاش می کند تا بتواند سهمیه المپیک را نیز کسب کند.البته در مسابقات بین المللی جام دهه فجر هم رکوردی در حد سهمیه المپیک زد که متاسفانه با خطا رو به رو بود. با این حال این پسر سنگین وزن خراسانی موفق شده جدای از قهرمانی در این مسابقات، رکورد آسیا را هم جابه جا کند.
شاهین مهردلان با بیان این که این روزها تمرینات خود را در مشهد دنبال می کنم تا بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم،می گوید:امسال سال سختی برای ورزشکاران است؛ چرا که سال منتهی به مسابقات المپیک است و هر ورزشکاری به دنبال سهمیه المپیک است.برای همین من هم تمرینات خوبی را اکنون در مشهد دنبال
می کنم تا ان شاءا... بتوانم این سهمیه را برای استان خراسان رضوی به دست آورم. این پرتابگر وزنه درباره رکوردی که در مسابقات بین المللی جام دهه فجر زده است،می گوید:خوشبختانه توانستم در رشته پرتاب وزنه با 20.74 متر قهرمان این مسابقات شوم و همچنین رکورد آسیا را هم به نام خودم جابه جا کردم.وی اضافه می کند:رکورد این رشته درگذشته حدود 20.50 متر بود که اکنون این رکورد از آن من است و امیدوارم در مسابقات بعدی این رکورد را ارتقا دهم تا سهمیه المپیک را کسب کنم. وی درباره رکورد سهمیه المپیک خاطر نشان می کند:برای المپیک در رشته پرتاب وزنه به حدود 34 ورزشکار نیاز است که اگر هر ورزشکاری رکوردی در حد 21.10 متر را بزند، می تواند سهمیه المپیک بگیرد.البته اگر این تعداد ورزشکار وجود نداشت،اولویت با کسانی است که نزدیک ترین رکورد را داشته باشند.البته بنده در مسابقات دهه فجر پرتاب 21.36 متر هم زده بودم که چون پایم از دایره بیرون رفته بود،خطا اعلام شد.


اردوهای ضعیف
مهردلان با بیان این که تا 20 روز قبل از شروع المپیک فرصت دارم که سهمیه بگیرم ،می افزاید:تا سال آینده مسابقات زیادی پیش رو داریم که باید بتوانم قدرتمندتر ظاهر شوم و برای استان افتخار آفرینی کنم.وی همچنین درباره امکانات و سطح تمرینات خود می گوید:این روزها در مشهد تمرین می کنم.اما سطح امکانات تمرینی من در حد کسب سهمیه المپیک نیست.فقط فشار حضور در المپیک را تحمل می کنم.باکم و کاستی زیادی مواجهم اما خوشبختانه هیئت دوومیدانی و مدیر کل ورزش و جوانان تاکنون حمایت های خوبی از من داشته اند.وی در پاسخ به این سوال که تاکنون در تهران هم اردو داشته است، تصریح می کند:خودم ترجیح می دهم در مشهد تمرین کنم.امکانات اردوها در تهران خیلی ضعیف است.اگر اردوی خارجی نباشد، ترجیح می دهم در مشهد تمرین کنم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی،تاریخ انتشار:21دی1398،کد خبر:231773،khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین