پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
بهداد سلیمی در پایان حرکت دوضرب و مجموع دسته ۱۰۵+ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال دست نیافت.

شعارسال: یازدهمین روز بازی های المپیک 2016 ریو و آخرین روز رقابت‌های وزنه برداری با رقابت دسته فوق سنگین گروه(A) با حضور 11 وزنه بردار از ساعت 2:45 بامداد امروز برگزار شد، رقابتی که اگرچه برای وزنه برداری ایران در ابتدا با امیدواری و رکوردشکنی بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین جهان و المپیک همراه بود ، اما در نهایت و پس از شروع حرکت دوضرب با ناداوری و حق کشی که گروه داوری و هیات ژوری مسابقات در حق ملی پوش فوق سنگین کشورمان روا داشتند پایانی تلخ و تاثربرانگیز را برای مردم ایران و کاروان ورزش کشور بدنبال داشت.

"روبن الکسانیان" و "گور میناسیان" از ارمنستان، "فرناندو ساراویا ریس" از برزیل، "لاشا تالاخادزه" و "ایراکلی تورمانیدزه" از گرجستان، "هوجا محمد تویچیف" از ترکمنستان، "آلمیر ولاگیچ" از آلمان، "احمد محمد" از مصر، "جیری اورساگ" ازجمهوری چک و"مارت سیم" از استونی وزنه برداران فوق سنگینی بودند که رقبای بهداد سلیمی دراین دوره از رقابت‌ها به شمار می رفتند، رقبایی که بهداد در حرکت یکضرب با ثبت وزنه 216 کیلوگرمی همه آنها را پشت سر گذاشت اما در حرکت دوضرب با ناداوری و حق کشی که هیات ژوری و گروه داوری در حق ملی پوش کشورمان روا داشتند یکی پس از دیگری فرصت را غنیمت شمرده و از سلیمی فاصله گرفته و با شرایط ویژه ای که داوران برایشان ایجاد کردند فرصت خود را برای کسب مدال المپیک طلایی دیدند.

عملکرد بهداد سلیمی در حرکت یکضرب:

بهداد سلیمی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 206 کیلوگرم را مهار کرد تا در حرکت دوم با ثبت وزنه 211 کیلوگرم چشم به رقابت با تالاخادزه گرجستانی جدی ترین رقیبش در حرکت سوم و پایانی خود داشته باشد. سلیمی در مرتبه سوم حرکت یکضرب خود 216 کیلوگرم را به ثبت رساند تا ضمن صدر نشینی در دسته فوق سنگین، رکورد جهان والمپیک را شکسته و بنام خود در رنکینگ جهانی ثبت کند.

پس از بهداد سلیمی "لاشا تالاخادزه " از گرجستان با 215 کیلوگرم به جایگاه دوم دست یافت.گورمیناسیان وزنه بردار ارمنستان نیز باثبت وزنه 210 کیلوگرمی عنوان سومی را در این حرکت به خود اختصاص داد.

عملکرد بهداد در حرکت دوضرب:

بهداد سلیمی در حرکت دوضرب اگر چه دو بار پیاپی با بالابردن وزنه 245 کیلوگرمی سعی داشت در مجموع سکوی نخست یا حداقل نایب قهرمانی المپیک را به خود اختصاص دهد، اما هیأت ژوری و گروه داوری دو بار در حرکات اول و دوم دوضرب سلیمی با ناداوری به حرکت صحیح بهداد چراغ قرمز به معنی خطا دادند تا به ناحق دست ملی پوش توانمند کشورمان را از رسیدن به مدال کوتاه کنند. هیات ژوری در نهایت نیز به هدف خود رسید و با خطا شدن حرکت سوم دوضرب بهداد سلیمی دست رکورد دار یکضرب جهان و المپیک از مدال مجموع بازی های المپیک 2016 ریو دور شود.

در پایان حرکت دوضرب "لاشا تالاخادزه" از گرچستان با ثبت رکورد 258 کیلوگرم و مجموع 473 کیلوگرم به مدال طلای این دسته رسید و رکورد مجموع جهان و المپیک را که به حسین رضازاده تعلق داشت به میزان یک کیلوگرم ارتقاء داد.مدال نقره این دسته به "گور میناسیان" از ارمنستان تعلق یافت. او در حرکت دوضرب 241 کیلوگرم را بالای سر برد و در مجموع با ثبت رکورد 451 کیلوگرم به نایب قهرمانی رسید."ایراکلی تورمانیدزه" دیگر نماینده گرجستان در این دسته با مجموع 448 کیلوگرم سوم شد و به مدال برنز رسید.

نتایج وزنه برداران برتر دسته 105+ کیلوگرم:

1-لاشا تالاخادزه از گرجستان: با رکورد 215 کیلوگرم یک ضرب، 258 کیلوگرم دوضرب و مجموع 473 کیلوگرم (مدال طلا)

2-گور میناسیان از ارمنستان: با رکورد 210 کیلوگرم یک ضرب، 241 کیلوگرم دوضرب و مجموع 451 کیلوگرم (مدال نقره)

3-ایراکلی تورمانیدزه از گرجستان: با رکورد 207 کیلوگرم یک ضرب 241 کیلوگرم دوضرب، و مجموع 448 کیلوگرم (مدال برنز)

حاشیه رقابت‌های دسته 105+ کیلوگرم

تماشاگران زیادی در سالن هستند که تعداد آنها نسبت به سایر روزها بیشتر است قبل از آغاز مسابقه تماشاگران با شمارش معکوس شروع مسابقه را اعلام کردند.

تماشاگران برزیلی قابل توجهی در سالن وزنه برداری حضور پیدا کرده اند و وزنه بردار برزیلی را شدیدا تشویق می کنند.

تعدادی از داوطلبان ایرانی به خاطر تماشای مسابقه بهداد سلیمی به سالن وزنه برداری آماده اند.

محمد بنا به همراه تعدادی از مسوولان و کشتی گیران از جمله حبیب اخلاقی و قاسم رضایی فرنگی کاران کشورمان، حسن رنگرز سرمربی تیم کشتی مراکش برای تماشای رقابت بهداد سلیمی وارد سالن در سالن ریو سنتر شدند. محمد بنا به محض ورود سالن با تشویق شدید تماشاگران روبرو شد.

حسن تفتیان دونده دوی سرعت ایران که در المپیک تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی نیز در سالن حضور دارند.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در جایگاه ویژه حضور پیدا کردند.

سهراب مرادی و کیانوش رستمی قهرمانان طلایی دسته های 85 و 94 کیلوگرم رقابت های المپیک نیز به سالن آمده تا دوست و هم تیمی خود یعنی بهداد را تشویق کنند.

بهداد سلیمی در زمان معرفی وزنه‌برداران از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 27 مرداد 1395، کدمطلب: 132618 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین