پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
المپیک جای شگفتی‌ها است. در سال ۲۰۰۰ حسین توکلی قهرمان شد و ۲۰۱۶ سلیمی در عین ناباوری مدال نقره را از دست داد.بعد از المپیک، فدراسیون بین‌المللی در مهر ماه مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در گرجستان و آسیا را در قطر یا فیلیپین برگزار می‌کند.

شعار سال: رییس فدراسیون وزنه‌برداری از ادامه فعالیت دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته وزنه‌برداری خبر داد و گفت: سهراب مرادی تصمیمی برای خداحافظی از دنیای قهرمانی ندارد.

 «علی مرادی» در حاشیه رونمایی سردیس المپیکی‌ها درباره علت حذف نام «سهراب مرادی» توسط فدراسیون ایران و اعطای سهمیه به علی داودی و علی هاشمی اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی نام سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داودی را به عنوان کسانی که شانس کسب سهمیه دارند را به ما اعلام کرد. سهمیه هاشمی و داودی قطعی بود اما اگر نام مرادی به فدراسیون بین‌المللی اعلام می‌شد با توجه به اینکه موفق به کسب امتیازات لازم برای حضور در المپیک نشده بود مرادی عملا حذف و یک سهمیه ایران از دست می‌رفت.

وی افزود: در جدول دسته ۹۶ کیلوگرم با وجود ریزش‌های فراوان سهراب مرادی نتوانست در جمع هشت نفر قرار گیرد و با وجود رسولبکوف وزنه‌بردار قرقیزستان او شانسی برای کسب عنوان برترین وزنه‌بردار قاره کهن نداشت و لذا نام وی را لیست اعزام به المپیک حذف کردیم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به معرفی ۲ وزنه‌بردار ایرانی برای حضور در توکیو گفت: نام علی هاشمی و علی داودی به ترتیب در جمع هشت نفر برتر دسته‌های ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم بود و مشکلی برای حضور در ژاپن نداشتند. ما هم بدون ریسک این ورزشکاران را معرفی کردیم.

مرادی در خصوص اینکه چهره شاخصی در بین وزنه‌برداران اعزامی به المپیک وجود ندارد و نگرانی از بابت عملکرد آنها در المپیک، گفت: المپیک جای شگفتی‌ها است. در سال ۲۰۰۰ حسین توکلی قهرمان شد و ۲۰۱۶ سلیمی در عین ناباوری مدال نقره را از دست داد.

وی در ادامه افزود: وزنه‌برداری ایران در سال ۹۸ سه ماه بین زمین و هوا ماند. تعداد افرادی که خود را خیرخواه می‌دانند ولی در عمل همچنان هم کم لطف هستند، زیاد است. سه ماه سرنوشت ساز از دست رفت. به اضافه اینکه حکم من دیر زده شد. مرادی در این زمان آسیب دید و با وجود اینکه کارها انجام شد و او به موقع به آلمان اعزام نشد. تیم خوبی او را مداوا کرد ولی آسیب دیدگی شدید وی را عقب انداخت و تا روزهای آخر امتیاز لازم را کسب نکرد.

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی به روش‌های خودش تمرین کرد و خواستیم در شرایط ایده‌آل باشد و از او حمایت کردیم. وی با توجه به قوانین خاص گزینشی، امتیازات لازم را برای حضور در المپیک کسب نکرد.

وی خاطرنشان کرد: درخواستی را سهراب مرادی و کیانوش رستمی در جریان پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا در ازبکستان به فدراسیون بین‌المللی دادند. بعد از آن فدراسیون بین‌المللی پاسخ کیانوش رستمی را داد و گفت «تاماش آیان» رییس اسبق فدراسیون بین‌المللی در سوییس نامه‌ای داده بود که رستمی فقط می‌تواند در مسابقات سوئیس (آبان سال ۹۸) به صورت آزاد باشد ولی نمی‌تواند این گزینشی امتیازی کسب کند. فدراسیون بین‌المللی با این شرایط امتیاز سوییس را نپذیرفت. نام سهراب مرادی و پریسا جهانفکریان در لیست اولیه بود اما بعدا به خاطر شرایط امتیازی از لیست نهایی حذف شدند.

وی در خصوص خداحافظی سهراب مرادی گفت: ما سرمایه‌های وزنه‌برداری را حفظ می‌کنیم. بعد از المپیک، فدراسیون بین‌المللی در مهر ماه مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در گرجستان و آسیا را در قطر یا فیلیپین برگزار می‌کند. در کنار المپین‌ها تعداد قابل توجهی از امیدها مانند رسول معتمدی و برخی وزنه‌برداران جوانان تمرین می کنند. سهراب مرادی و هر فرد دیگری که خودش بخواهد حمایت صددرصدی خواهیم داشت.

 

چهره شاخصی در بین وزنه‌برداران اعزامی به المپیک وجود ندارد

مرادی در خصوص رنگ مدال در المپیک یادآوری کرد: منابع مالی ما محدود است. علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با منابع جاری و سهمیه زیاد نمی‌داند چه مدالی در المپیک می‌گیرد. با این شرایط ما نمی‌توانیم برای مدال قول دهیم ولی تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: 4378256،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین