پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
«کیمیا علیزاده» با کسب مدال برنز رقابت های تکواندی بازی های المپیک 2016، نخستین مدال زنان ورزشکار ایران در تاریخ این آوردگاه بزرگ را به نام خود ثبت کرد.

شعار سال:

«کیمیا علیزاده» تکواندوکار 18 ساله ایران، توانست به آروزی چندین سال زنان ورزش ایران پایان داده و نخستین مدال آنان را در بازی های المپیک به ارمغان بیاورد تا نام این تکواندوکار جوان، در تاریخ ورزش کشور جاودانه شود.
در ادامه رقابت های تکواندو سی و یکمین دوره بازی های المپیک ریودوژانیرو، علیزاده در دیدار رده بندی وزن منهای 57 کیلوگرم به مصاف «نیکیتا گلاسنوویک» دارنده مدال برنز اروپا از سوئد رفت.
در راند نخست اتفاق خاصی رخ نداد تا دو تکواندوکار به امتیازی نرسند. کیمیا علیزاده در راند دوم با شجاعت بیشتری مبارزه کرد و 2 بر صفر پیش افتاد.
در راند سوم، کیمیای تکواندوی ایران برتری خود را به حریفش ثابت کرد و در نهایت 5 بر یک پیروز شد تا تاریخ ورزش بانوان را از نو بنویسد.
علیزاده در مبارزات قبلی، حریفانی از کرواسی و تایلند را شکست داده و برابر نماینده اسپانیا در دیداری نزدیک با حساب 8 بر 7 شکست خورده بود.
کیمیا علیزاده متولد 19 تیرماه سال 1377 است که پیش از این مدال برنز قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2015، طلای المپیک جوانان جهان در سال 2014 و طلای نوجوانان جهان در سال 2014 را در کارنامه داشت.
دیگر مدال برنز این وزن را «هیدا وهبا» بانوی محجه مصر با غلبه بر حریف بلژیکی به نام خود نوشت.
«مهدی خدابخشی» و «سجاد مردانی» دیگر تکواندوکاران حاضر ایران در المپیک 2016 هستند. پیش از این فرزان عاشورزاده در وزن نخست مردان با قبول شکست برابر حریفی از مراکش در دور نخست، حذف شد.
کاوران ورزشی ایران تاکنون موفق به کسب دو مدال طلا از سوی «سهراب مرادی» و «کیانوش رستمی» در وزنه برداری، سه مدال برنز «سعید عبدولی» و «قاسم رضایی» در کشتی فرنگی و «کیمیا علیزاده» در تکواندو شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 29 مرداد 95 ، کد مطلب:  82194025 : www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین