پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که طبق بررسی‌های انجام شده در اتاق گفتمان دام و طیور استان، از این پس خرید نهاده از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی الزامی شده است

شعار سال: به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، «محمد مهدی قاسمی» افزود: نظر به اهمیت مدیریت و برنامه ریزی فرآیندهای تولید، تامین، حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع محصولات استراتژیک کشاورزی، سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی با همکاری و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی طراحی و پیاده سازی شده است.

او  بیان کرد: استراتژی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخش امور دام و طیور افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی دامداری و مرغداری و همچنین افزایش بهره وری در این واحدهای تولیدی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات دامی دارای مقام ۴ کشور، در باغبانی رتبه اول کشور و در زراعت رتبه ۲ هستیم، خاطر نشان کرد: بایستی با عمل به استراتژی سازمان در زمینه امور دام رتبه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حوزه دام در کشور ارتقاء یابد.

قاسمی تاکید کرد: باید در صدا و سیما در زمینه تولید و فرآوری شیر از افراد آگاه و مطلع استفاده شود که با کارشناسی اشتباه سبب تشویش و اضطراب مردم نشود و اتحادیه صنایع لبنی بایستی با همکاری دانشکده کشاورزی با درست کردن تیزر نسبت به ترغیب مردم برای استفاده از شیر و عدم وجود سم در شیر تولیدی در کشور اقدام کنند.

او گفت: با شناسنامه دار کردن دام ها از قاچاق دام جلوگیری شده است و اجرای سامانه کارت شیر اقدام بسیار خوبی بوده که با همکاری خود اتحادیه‌ها انجام و در سال ۱۳۹۴ توسط وزیر وقت رونمایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: ما در زنجیره تولید شیر یک فاصله ۲ ماهه داریم که گردش پولی انجام نمی شود که می توان با همکاری صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی این نقیصه را برطرف کرد و یا در این مدت نهاده ها به صورت اعتباری در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

قاسمی اظهار کرد: تقویت صنعت زنبورداری برای ما بسیار مهم است، زیرا که استان فارس رتبه اول را در زمینه وسعت جنگل‌های کشور در اختیار دارد و نقش عظیم زنبور عسل در حفظ  فلور گیاهی جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست و افزایش محصولات کشاورزی است و زنبور عسل علاوه بر گرده افشانی گیاهان که در حقیقت از این راه بیشترین استفاده را به انسان می‌رساند به واسطه تولید محصولاتی مثل عسل، موم، بره موم و ژله رویال در صنعت زنبورداری و بسیاری از صنایع دیگر مثل صنایع دارو سازی، آرایشی، شمع سازی، نساجی، کاغذ سازی، چرم سازی و غیره نقش دارد که باید از این مهم به نحو مطلوب استفاده کرد.

او گفت: اتحادیه مرغداران باید همانند گذشته نسبت به جوجه ریزی ادامه دهد و باید مشکل جوجه ریزی مرغداران حل شود و بنگاه‌های راکد نیمه فعال در سطح استان فارس با راه‌اندازی کلینیک عارضه یابی در حال شناسایی آسیب و رفع مشکل این گونه واحدها هستیم تا به راه‌اندازی مجدد آنها کمک کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز گفت: هدف از ایجاد سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی جلوگیری از توزیع نامناسب نهاده‏های کشاورزی و تثبیت قیمت گذاری و همچنین جلوگیری از واسطه گری، جو، ذرت و کنجاله سویا فقط از طریق این سامانه انتقال داده شده و اطلاعات نهاده تا رسیدن به دست مصرف کننده به صورت دقیق ثبت خواهد شد و رصد و پایش تمام خدمات ارایه شده از مرحله تأمین، حمل و نقل تا مصرف نهاده‏ها است.

«سید عبدالله جزایری» افزود: کاربران تعریف شده درسامانه بازارگاه نهاده‏های کشاورزی شامل: کاربر شعبه بانک کشاورزی، کاربر بازرگان، کاربران وزارت جهاد کشاورزی در دو سطح ستاد وزارت و استان، کاربر بازاریاب و کاربر خریدار( دامدار، مرغدار، کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، اتحادیه ها، تعاونی‌ها و عوامل خرید) است.

او بیان کرد: شناسه یکتا، یک عدد ۱۲ رقمی است که پس از ثبت اطلاعات واحد تولیدی اعم از نوع فعالیت، ظرفیت، مکان و غیره (دامداری، مرغداری و کارخانه خوراک دام) توسط کاربران مربوط از سامانه‌های تریس و سماصط قابل دریافت است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خرید نهاده‌های کشاورزی فقط از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی انجام می‌شود و باید دامداران، مرغداران و کارخانجات امور دام نسبت به اخذ شناسه یکتا به منظور ثبت نام در سامانه بازارگاه و تایید حساب در شعب بانک کشاورزی اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس نیز گفت: از هر اقدامی که موجب افزایش کیفیت بهداشت و سلامت جمعیت دام و طیور باشد استقبال می‌کنیم.

«دکتر یعقوب مهندس» با بیان اینکه هویت گذاری در جلوگیری از قاچاق آن و کنترل عوامل بیماری زا بسیار موثر خواهد بود، افزود: ورود دام بی هویت از خارج کشور به لحاظ انتشار عوامل بیماری زا می‌تواند بخش وسیعی از مناطق و جمعیت دام و طیور کشور را درگیر بیماری و خسارات جبران ناپذیری را به صنعت دامپروری وارد کند.

او بیان کرد: دوره آموزشی جهت بیماری تب برفکی برای دامداران برگزار شده است و باید دامداران با مشاهده این بیماری خطرناک در اسرع وقت با هماهنگی اداره دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام خود اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وجود سم در شیر و محصولات لبنی این استان شایعه است و عموم جامعه می‌توانند با خیالی آسوده نسبت به خرید و مصرف این محصولات اقدام کنند و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان فارس بر تمام قسمت‌های واحد های گاوداری شیری مانند تامین نهاده‌های دامی، تعلیف، بهداشت و درمان و نیز شیردوشی نظارت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار:30 دی 1398، کدخبر: 54999، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین