پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۵۷۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
به درس تصمیم کبری دقت کنید که چگونه کبری در گذر زمان پوشانده شد . آیا برای الگوی لباس در تصویر گری کتاب های درسی کودکان دانش اموز ، استانداردهای دقیق، رعایت می شود؟

شعار سال:

تصمیم کبری نام داستانی است که مدت زیادی در کتاب فارسی دوم دبستان ایران حضور داشت. عنوان این داستان به عنوان یک اصطلاح نمادین در بین دانش‌آموزان آن دوره برای اشاره به «گرفتن یک تصمیم مهم»، اما با حالتی طنز گونه رواج پیدا کرده ‌است.

این داستان قبل از انقلاب ۵۷ در کتاب‌ها با تصویری از دختری که دامن و موهای بافته شده در دو طرف سر دارد، چاپ می‌شد. پس از انقلاب ۵۷ این عکس به دختری با روسری و مانتو بلند (تا نوک پا) تبدیل شد. این داستان در دههٔ ۸۰ خورشیدی از کتاب‌های درسی دبستان حذف شد. معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دفاع از این تصمیم دلیل آن را «تغییر نیازها» و «نیاز به هماهنگی آموزش با نیازهای جدید» بیان کرد.  


چگونه کبری برهنه در گذر زمان پوشانده شد؟

به درس تصمیم کبری دقت کنید که چگونه کبری ، در گذر زمان پوشانده شد . آیا برای الگوی لباس در تصویر گری کتاب های دانش آموزان ( خصوصا دوره ابتدائی)، استانداردهای دقیق، رعایت می شود؟ یا صرف پوشاندن زنان و دختران ، مورد توجه می باشد؟

چگونه کبری را در گذر زمان برهنه کرده اند؟

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Germany
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
5
3
این چه دروغیه که منتشر کردین؟
تصمیم کبری سال هاست از کتاب حذف شده
و اون تصویر بی حجاب مربوط به زمان شاهه

خجالت بکشین با این تولید و نشر محتوایی که دارین
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
1
متن رو اگر بخونید، متوجه می شید که برعکس حرف شما رو گفته.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین