پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
وزیر امور خارجه گفت: افسر آمریکایی که مسئول شلیک به هواپیمای ایران بوده مدال افتخار گرفت اما مامور ایرانی که به هواپیمای اوکراینی شلیک کرد اکنون در زندان به سر می‌برد.

شعار سال: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت: اروپایی‌ها هیچ مبنای قانونی برای فعال کردن “مکانیسم ماشه” در مناقشه هسته‌ای با ایران ندارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه «با این اقدام اروپایی‌ها نه تنها ایران بلکه روسیه و چین هم مخالفند.» افزود: فعال کردن مکانیسم ماشه می‌تواند به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منجر شود.

ظریف در خصوص بازگشت تحریم‌های سازمان ملل تصریح کرد: روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرده در صورت بازگشت دوباره تحریم‌های سازمان ملل، ایران اقدامات مختلفی از جمله خروج احتمالی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را انجام خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در رابطه به حوادث پس از سقوط هواپیمای اوکراینی خاطرنشان کرد: اعتراضات ایرانیان پس از شلیک هواپیماهای مسافربری اوکراین توسط سپاه پاسداران ایران قابل درک است.

در ادامه ظریف در پاسخ به پرسشی در مورد اعتراضات آبان‌ماه اظهار کرد: اقدام نیروهای امنیتی برای مقابله با اعتراضات آبان ماه می‌تواند عواقب قانونی داشته باشد و تحقیقات هنوز ادامه دارد.

همچنین وزیر امورخارجه در رابطه ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا تبیین کرد: اقدام آمریکا در شهادت سردار سلیمانی بر مبنای اطلاعات غلط انجام گرفته و آمریکایی‌ها بر این باور بوده‌اند که این کار می‌تواند موقعیت آنها را در منطقه بهتر کند، اما آنچه که اتفاق افتاده خلاف آن بوده است.

ظریف ادامه داد: ضربه به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق واکنش نظامی رسمی ایران بوده و حمله موشکی نباید لزوما کسی را به قتل برساند.  ما به ایالات متحده آسیب‌های زیادی وارد کرده‌ایم زیرا با تمام توان و قدرت نظامی آنها نمی‌توانند مانع از حمله موشک‌ها به پایگاه‌ها شوند. این نشان می‌دهد که آمریکا چقدر آسیب‌پذیر است.

وزیر امرو خارجه ترور سردار سلیمانی نشانه آغاز پایان حضور ایالات متحده در عراق و احتمالاً دیگر نقاط منطقه دانست و افزود: آمریکا در پیامی تحریک‌آمیز توهین‌ و تهدید کرده و ایران هم پاسخی بسیار منطقی داده است.

ظریف در خصوص واکنش مردم نسبت به سقوط هواپیما گفت: مردم حق دارند اعتراض کنند چون بسیاری از عزیزان خود را در سانحه سقوط هواپیما از دست دادند. واکنش آنها احساسی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در انتها عنوان کرد: افسر آمریکایی که مسئول شلیک به هواپیمای ایران بوده مدال افتخار گرفت اما مامور ایرانی که به هواپیمای اوکراینی شلیک کرد اکنون در زندان به سر می‌برد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 5 بهمن 98، کد مطلب: 955162: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
بیچاره مامور یعنی تنها اون تصمیم گیرنده بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین