پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
روزنامه صهیونیستی ها آرتص در گزارشی نوشت: کشورهای عربی درچارچوب نزدیکی اخیر اسرائیل قصد ندارند در کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین علیه برنامه هسته ای اسرائیل رای بدهند.

شعار سال:

باراک راوید ستون نویس این روزنامه اسرائیلی نوشت: کشورهای عربی و در راس آنها مصر، قصد دارند بر خلاف معمول، امسال در کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی که ماه سپتامبر آینده در وین برگزار می شود، به نظارت بر تاسیسات هسته ای اسرائیل رای ندهند و این موضوع در تلگرامی از تل آویو به برخی سفارتخانه های اسرائیل در جهان ابلاغ شده است.
در این گزارش آمده است که دیپلمات های غربی این تصمیم برخی کشورهای عربی را در چارچوب سیاست های اخیر این کشورها برای نزدیکی بیشتر به اسرائیل ارزیابی می کنند.
به نوشته ها آرتص، سه دیپلمات اسرائیلی تلگرامی را از تمار رحیموف مدیر اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه اسرائیل دریافت کرده اند که در آن تصریح شده است این مقام اسرائیلی نامه ای از برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب دریافت کرده که تضمین داده اند علیه برنامه هسته ای اسرائیل در کنفرانس سالانه آژانس اقدامی نکنند.
این دیپلمات های اسرائیلی خواسته اند هویت شان فاش نشود.
این روزنامه همچنین نوشته است: در 24 ژوئیه گذشته (3 مرداد 1395) علی محمدی نماینده کشور مغرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی که رئیس فعلی هیات نمایندگی اتحادیه عرب در آژانس نیز است در نامه ای به یوکیا آمانو مدیرکل آن تاکید کرده است که کشورهای عربی موضوع «توان هسته ای اسرائیل» را در دستورکار کنفرانس نخواهند گذاشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 29 مرداد 95 ، کد مطلب:  82193979 : www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین