پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۸۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: در حال حاضر ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو‌ها فعالیت دارند.

شعار سال:​دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: در حال حاضر ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی خودرو‌ها فعالیت دارند.

 منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی خودرو‌های آینده که امروز در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به دو سال است که کار‌های مطالعاتی بر روی خودرو‌های برقی انجام شده و انتظار داریم که پس از برگزاری این همایش به یک راهبرد مشخص در این حوزه برسیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲۰ سال است که بخش‌های خصوصی در حوزه خودرو‌های برقی و خودران هزینه می‌کنند و در این حوزه به یک انسجام واحد رسیده اند و امروز این مجموعه‌ها قابلیت اجرایی پیدا کرده اند.

منطقی افزود: در وهله اول باید زیرساخت‌ها ایجاد شود و این زیرساخت‌ها به پشتیبانی دولت نیاز دارند، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که شرایط کشور نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده و باید ببینیم با توجه به وضعیت فعلی دولت در کدام بخش‌ها می‌تواند سرمایه گذاری کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تصریح کرد: برای اجرایی کردن فناوری خودرو‌های برقی و خودران نیاز به توسعه بخش الکترونیک است که خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه ورود پیدا کرده اند و ما اگر نتوانیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم کار به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمندسازی فعالیت می‌کنند، گفت: امیدواریم پس از اعلام این فراخوان این تعداد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ شرکت دانش بنیان برسد.

منطقی با بیان اینکه استارت آپ‌ها می‌توانند به توسعه خودرو‌های برقی و خودران کمک کنند، گفت: استارت آپ‌ها در دو زیر مجموعه خدماتی و تولیدی نقش مهمی خواهند داشت؛ اولا می‌توانند خودرو‌هایی با سرعت بالا و قیمت پایین تولید کنند هم چنین پس از تولید و توسعه این خودرو‌ها بخش خدماتی نیز فعال خواهد شد که در این راستا کسب و کار‌های مختلف در کشور به وجود خواهد آمد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تصریح کرد: در حال حاضر دو شتاب دهنده در این حوزه راه اندازی شده و این دو بخش تلاش می‌کنند تا کمبود‌های شرکت‌های دانش بنیان را در این حوزه جبران کنند.

وی اظهار کرد: ما در حوزه تولید خودرو‌های هوشمند نیاز به مدلی از کسب و کار داریم که بتواند با سرعت بیشتری آن را به توسعه داده و به مرحله تولید انبوه برساند.

منطقی گفت: مسئله تولید خودرو‌های برقی به عنوان یک کلان پروژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و این نشان دهنده این است بخش‌های بزرگ در کشور به دنبال توسعه و تولید چنین تکنولوژی‌هایی هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته خاطرنشان کرد: کار اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیل روند تولید خودرو‌های برقی است و امیدواریم از سال آینده نمونه‌های تولید شده وارد فرآیند تولید و حضور در کلانشهر‌ها باشند که البته این امر نیازمند همکاری بخش‌های مختلف در کشور است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:13بهمن1398،کد خبر:824331،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
یه کم رو پراید کار کنید تا بعد برسیم به خودروی خودران!
ناشناس
France
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
سر پراید کم کشته دادیم. ماشین نسازید ما راضی تریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین