پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
«لطیفه رحمانی» بیمار تبعه افغانستانی که از هجدهم مردادماه جاری برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده بود، باوجود تکمیل روند درمانی، به علت سیر سریع بیماری، جان خود را از دست داد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عضو تیم پیوند بیمارستان نمازی در این دانشگاه اظهار داشت: لطیفه رحمانی کودک 12 ساله، هجدهم مردادماه جاری، با تشخیص بیماری ویلسون» (Wilson) و سروز کبدی، از دزفول در بیمارستان نمازی بستری شد.

سامان نیک‌اقبالیان بابیان اینکه بیمار در همان روز به بخش گوارش کودکان انتقال یافته است، افزود: با توجه به شرایط بیماری، به‌صورت همزمان درمان‌های دارویی و بررسی‌های پزشکی برای انجام پیوند کبد لطیفه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت، تمام اقدامات موردنیاز برای بیمار انجام‌شده و در ادامه روند درمانی، به علت بدتر شدن وضعیت لطیفه، به‌سرعت به بخش ICU کودکان منتقل می‌شود.

نیک‌اقبالیان افزود: در مدت بستری، بیمار چندبار توسط گروه پیوند هم در بخش گوارش کودکان و هم در بخش ICU معاینه شده که ازنظر پزشک معالج، به‌هیچ‌عنوان امکان پیوند وجود نداشته است و بیست‌وهشتم مردادماه جاری، به دلیل افت بیشتر فشار خون، بیمار دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست می‌دهد.

این عضو تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم انجام بررسی‌های کامل پزشکی، پیش از انجام هرگونه عمل پیوند، اضافه کرد: با توجه به سیر سریع و شدت بیماری، شرایط لازم پزشکی پیوند کبد، از بستگان درجه‌یک لطیفه برای او فراهم نبود.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای افراد در انتظار عمل پیوند در تمام مراکز پیوند دنیا، یادآور شد: در تمام این مراکز، امکان انجام پیوند، تنها برای بخشی از لیست افراد مورد انتظار فراهم می‌شود و متأسفانه، شاهد مرگ عده‌ای از بیماران، در طول طی شدن این مدت زمان هستیم.

نیک‌اقبالیان گفت: از سال 72 تاکنون، 3 هزار و 518 مورد پیوند کبد در بخش پیوند بیمارستان نمازی شیراز انجام‌شده که از این تعداد، 861 مورد برای کودکان بوده است.

این عضو تیم پیوند، در مورد دیگر موارد پیوند در این بخش از سال 72، به انجام 3 هزار و 920 مورد پیوند کلیه، 205 مورد پیوند پانکراس و 41 مورد پیوند روده اشاره کرد و افزود: بخش پیوند بیمارستان نمازی شیراز، ازنظر تعداد پیوند کبد یک مرکز، برای سومین سال متوالی، توانسته است رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص دهد.

سرپرست بیمارستان نمازی شیراز نیز در این زمینه، با اشاره به اقامت غیررسمی بیمار در ایران و نداشتن دفترچه بیمه، گفت: هزینه‌های درمانی لطیفه، حدود 17 میلیون تومان برآورد شده است.

محمدرضا ادراکی افزود: ظهر امروز، سی‌ام مردادماه جاری، پس از پیگیری مددکاری بیمارستان برای ترخیص جسد، هزینه‌های بیمارستان رایگان و جسد به خانواده رحمانی تحویل داده شد.

وی بابیان اینکه انجام پیوند کبد این دختر افغان، هیچ‌گونه ارتباطی با ملیت بیمار نداشته است، اضافه کرد: بیمارستان نمازی شیراز، همواره به‌عنوان مرکزی برای ارائه خدمات درمانی به بیمارانی از سایر کشورهای منطقه، شناخته شده و در این مورد نیز سیر سریع بیماری، مانع از انجام پیوند کبد، از یکی از بستگان او شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950530001087: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین