پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۹۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هجوم نقدینگی به بازار سهام جای تاسف و تامل دارد که مسئولان باید در این رویکرد تجدیدنظر کنند. این میزان نقدینگی در بازار سرمایه کمکی به رونق تولید و اقتصاد کشور نمی‌کند، به این دلیل که بزرگترین رقیب تولید در اقتصاد، قوانین و عملکرد مسئولان در رده‌های مختلف حکومتی است.

شعار سال: مدتی است که بازار سرمایه تبدیل به بازاری شده است تا مردم سرمایه‌های خود را به آن وارد کنند و سودی هم از آن طریق دریافت کنند. این مسئله باعث شده تا مرد سرمایه‌های خود را از سایر بازار‌های موازی نظیر طلا و سکه و دلار خارج و به بازار سهام وارد کنند. اما باید با یک دانش و اطلاعاتی وارد این بازار شوند که سود آن‌ها به ضرر سوق پیدا نکند. اما در این میان با وجود استقبال مردم از این بازار، حجم نقدینگی وارده به این بازار روز به روز در حال افزایش است.

حال این سوال مطرح می‌شود که با وجود هجوم مردم به بازار سرمایه، این بازار چقدر ظرفیت و گنجایش نقدینگی مردم را دارد و تا چه زمانی می‌توان نقدینگی به بورس تزریق کرد؟

 

جذب نقدینگی به بازار سرمایه کمکی به اقتصاد ایران می‌کند؟

در همین رابطه علی حیدری کارشناس بازارسرمایه گفت: این میزان از حجم نقدینگی، هیچ مشکلی برای بازار سرمایه ایجاد نمی‌کند و بازار سرمایه می‌تواند تا دو برابر حجم نقدینگی فعلی را در خود جای دهد، اما مشکل اصلی خود شرکت‌ها و موسساتی هستند که داخل بازار سهام ایران قرار دارند، چون عملکرد این شرکت‌ها و موسسات در این بازار توجیه اقتصادی ندارد و بیشتر آنها با توجه به وضعیت تورم در جامعه، سهامشان خرید و فروش می‌شود.

حیدری در ادامه بیان کرد: حجم نقدینگی تا شرایطی می‌تواند ادامه دار باشد که دولت یک عملکرد یا رویکرد اقتصادی به بازار سهام یا بازار بورس وارد کند، همچنین در حال حاضر دولت، چون به دنبال آمارسازی است، از رشد بی پایه اساس بازار سهام حمایت می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که صعود شاخص بورس تا کجا ادامه دار خواهد بود؟ اظهار کرد: صعود شاخص بورس تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت و بعد از آن سهام در این بازار یک ریزش اساسی دارد و دلیل آن هم شروع تحریم‌های ایالات متحده به همراه خزانه داری کل آمریکا است. این سبک تحریم با نوع دیگر تحریم‌های قبلی ایالات متحده متفاوت است و این نوعی تهدید رعب انگیز برای کشور ما محسوب می‌شود، زیرا خزانه داری کل برای ایالات متحده، حکم گردش مالی و پول را دارد. اگر خزانه داری پیش قدم شود، هیچ کشوری توان مبادله مالی با جمهوری اسلامی را ندارد مگر آنکه به شیوه‌های میان‌بر در مبادلات پولی برگردیم که خیلی هم امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: هجوم نقدینگی به بازار سهام جای تاسف و تامل دارد که مسئولان باید در این رویکرد تجدیدنظر کنند. قوانینی که در کشور ما وجود دارد حتما نیاز به تغییرات دارد و کار از اصلاح گذشته است. این میزان نقدینگی در بازار سرمایه کمکی به رونق تولید و اقتصاد کشور نمی‌کند، به این دلیل که بزرگترین رقیب تولید در اقتصاد، قوانین و عملکرد مسئولان در رده‌های مختلف حکومتی است.

حیدری تصریح کرد: امروز قوانین جاری و عملکرد‌ها ضد عملکرد‌های اقتصادی است. در ساختار فعلی اقتصاد ایران، ریل گذاری درستی وجود ندارد و اقتصاد کلان فعلی مسیری مبهم را در پیش گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد24، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1398، کدخبر: 55553، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
تمام کسانی که دارن پول میبرن به بازار سهام دارن با زندگی خودشون بازی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین