پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
عراق با وجود اینکه دومین تولید کننده نفت اوپک به شمار می‌آید، برای تأمین نیاز خود به گاز طبیعی به ایران وابسته است و تا ۴۵ درصد از برق خود را نیز از جمهوری اسلامی خریداری می‌کند.

شعار سال:عراق با وجود اینکه دومین تولید کننده نفت اوپک به شمار می‌آید، برای تأمین نیاز خود به گاز طبیعی به ایران وابسته است و تا ۴۵ درصد از برق خود را نیز از جمهوری اسلامی خریداری می‌کند.

برخی منابع به یک نشریه آمریکایی اطلاع داده‌اند که واشنگتن به احتمال قوی معافیت‌های عراق برای واردات انرژی از ایران را تمدید خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از "وال استریت ژورنال" مدعی شد که آمریکا قصد دارد معافیت تحریمی واردات انرژی عراق از ایران را دوباره تمدید کند.

یک منبع به نشریه وال استریت ژورنال اطلاع داده است: ما می‌خواهیم فشار حداکثری بر ایران حفظ شود، اما اینکار نباید به ضرر ثبات اقتصادی همسایگان آن کشور انجام شود. تعدادی از کارمندان کاخ سفید آمریکا پیشنهاد کردند معافیت تحریمی واردات انرژی دوباره تمدید شود که هفته آینده تاریخ آن به پایان می رسد.

عراق با وجود اینکه دومین تولید کننده نفت اوپک به شمار می‌آید، برای تأمین نیاز خود به گاز طبیعی به ایران وابسته است و تا ۴۵ درصد از برق خود را نیز از جمهوری اسلامی خریداری می‌کند.

عراق برای دولت آمریکا یک مورد ویژه محسوب می‌شود و واشنگتن را در موقعیتی دشوار قرار می‌دهد، چرا که از طرفی به دنبال اعمال فشار بر ایران به عنوان سومین شریک تجاری بزرگ بغداد است و از طرفی دیگر این کار می‌تواند به بی‌ثبات شدن عراق بینجامد. عراق روزانه حدود ۲۸ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ایران وارد می‌کند که خانه یک میلیون عراقی را گرم می‌کند، با این حال برای تأمین نیازهای انرژی خود با کمبودهایی روبرو است.

بنابراین، به گفته کارشناسان حوزه انرژی عراق بدون این معافیت‌ها ممکن است بیش از یک سوم برق خود را در یک شبانه روز از دست دهد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ انتشار:18بهمن1398،کد خبر:712629،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
ادعای قدرت می کنیم ولی کشورهای دیگه برای صادرات کشورمون تصمیم میگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین