پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۰۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان گفت: از مجموع 900 پروژه کسب‌وکار تایید شده معین‌های اقتصادی استان تاکنون 400 پروژه در حوزه دامداری، کشاورزی، قالی‌بافی و مشاغل خانگی به بهره‌برداری رسیده‌اند که عمده آن‌ها توسط نه شرکت و نهاد پیشتاز در پنج شهرستان برتر در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی طرح مثلث اقتصادی صورت گرفته است.

شعار سال: یک سال از مطرح‌شدن طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان می‌گذرد، هرچند عملیات اجرایی این طرح از خرداد امسال شروع شد ولی در این مدت بسیاری از کارآفرینانان به‌صورت داوطلبانه به‌عنوان معین اقتصادی در شهرستان‌های مختلف استان مسئولیت قبول کردند تا در راه توسعه استان گام بردارند .
تایید 900 پروژه کسب و کار
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان به‌عنوان متولی رصد و نظارت بر عملکرد معین‌های اقتصادی در گفت وگو با خراسان رضوی در تشریح آخرین وضعیت عملکرد کارآفرینان معین استان و معین‌های برتر استان گفت: تاکنون بیش از 1500 پروژه توسط معین‌های اقتصادی استان در کارتابل نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان ارسال‌شده است که از این تعداد 954 پروژه کسب‌وکار توسط گروه کارشناسان این نهاد تایید شده‌اند و بیش از 52 درصد این پروژه در حوزه‌های مختلف کشاورزی استان هستند.
معین های پیشتاز
علی‌اکبر لبافی درباره معین‌های پیشتاز در عرصه عملکردی پروژه‌های کارآفرینی در استان گفت: شرکت پیشرو صالح در شهرستان کاشمر با 89 پروژه تایید شدهاشتغال ایحاد کرده است  حدود 260 نفر در کاشمر و علاوه بر این شرکت در حوزه خلیل‌آباد 14 پروژه تعریف‌شده  در حوزه دامداری و کشاورزی دارد.
وی ادامه داد: معین پیشتاز بعدی ما آقای زرقانی با پنج پروژه تایید شده با 17 سپرده توسعه روستایی در شهرستان سبزوار   به تولید محصولات تمام ارگانیک مشغول  است  و تعاونی روستایی مهر نشانی در این شهرستان از دیگر معین‌های این شهرستان به 21 پروژه تعریف‌شده با ایجاد 318 شغل در روستاهای شهرستان سبزوار در حوزه تولید فرش و تابلو فرش فعالیت و محصول نهایی را خریداری می‌کند.
عملکرد مثبت بانک سرمایه
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، دیگر معین اقتصادی پیشتاز در حوزه اقتصاد مقاومتی و طرح مثلث اقتصادی را بانک رسالت دانست و گفت: این بانک 33 پروژه اشتغال و کارآفرینی تایید شده در شهرستان گناباد را مدیریت می‌کند و هفت صندوق توسعه روستایی در این شهرستان راه‌اندازی کرده است. علاوه بر این، معین اقتصادی مذکور در حوزه بجستان 31 پروژه و 10 صندوق توسعه روستایی ایجاد کرده است. عمده فعالیت کارآفرینی این معین اقتصادی در زمینه تولیدات دامی و پوشاک است .
لبافی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را از دیگر معین‌های پیشتاز در استان معرفی کرد و گفت: این معین اقتصادی تعهد دارد که در شهرستان درگز 400 پروژه کسب‌وکار راه‌اندازی کند که تاکنون 99 پروژه در حوزه دامداری و کشاورزی تایید و تبدیل به فعالیت کسب‌وکار شده‌اند.
وی هلدینگ فجر در تربت‌حیدریه را از دیگر معین‌های پیشتاز در استان معرفی و اظهار کرد: این معین 15 پروژه کارآفرینی تایید شده به همراه هشت صندوق توسعه روستایی در دست اجرا دارد که بیشتر در حوزه‌های گلخانه و تولید ابریشم فعالیت می‌کند.دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، شرکت کارآفرینی نواندیش جغتای با 9 پروژه کسب‌وکار را دیگر معین و کارآفرین پیشتاز در حوزه توسعه روستایی استان معرفی کرد و گفت:  این معین چهار صندوق توسعه روستایی نیز راه‌اندازی کرده که بیشترین فعالیت این شرکت کارآفرینی در حوزه تولیدات گلخانه‌ای است.لبافی به فعالیت‌های کمیته امداد در شهرستان خلیل‌آباد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در این شهرستان به‌عنوان یکی از معین‌های پیشتاز استان در حال فعالیت است که 13 پروژه کسب‌وکار در حوزه مشاغل خانگی در دست اجرا دارد.وی بنیاد مهرجهادی را از دیگر معین‌های پیشتاز استان در حوزه ایجاد اشتغال و فعالیت‌های کسب‌وکار استان معرفی کرد و گفت: این معین اقتصادی در شهرستان کلات 300 واحد دامداری 20 رأسی به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان و 100 کارگاه خیاطی در دست اجرا دارد.
بهره برداری از 400 پروژه کسب و کار معین های اقتصادی
وی بابیان این که تمامی پروژه‌های مورداشاره معین‌های اقتصادی پیشتاز در مرحله پایانی گام‌های مثلث توسعه اقتصادی قرارگرفته و منجر به کسب‌وکار شده‌اند، تصریح کرد: درمجموع بیش از 400 پروژه کسب‌وکار معین‌های اقتصادی استان به سرانجام رسیده‌اند.
5 شهرستان برتر در کسب‌وکار و اشتغال‌زایی
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در خصوص شهرستان‌های پیشتاز در حوزه فعالیت‌های کارآفرینی و کسب‌وکار طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استان گفت: شهرستان‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، درگز، کلات و خلیل‌آباد به‌عنوان شهرستان‌های پیشتاز در حوزه کسب‌وکار، پروژه‌های ایجادی و اشتغال معرفی‌شده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی، تاریخ انتشار -، شماره: 233207

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین