پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل نرسیدن ماهواره "ظفر۱ "به مدار از پرتاب ماهواره "ظفر ۲" در خردادماه خبر داد.

شعارسال:آذری جهرمی پس از مراسم پرتاب ماهواره ظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این پرتاب گفت: ماهواره ظفر به مدار ۵۴۰ کیلومتری رسید؛ ولی از آنجایی که برای قرار گرفتن ماهواره در مدار نیاز است که به سرعت هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتری برسد، ماهواره‌بر به این سرعت لازم نرسید.

وی ادامه داد: در پرتاب ماهواره "پیام" دلیل ناموفق بودن آن مدار الکترونیک بوده است؛ ولی در ماهواره ظفر اشکال از موتور ماهواره‌بر بوده است.

جهرمی خاطرنشان کرد: این امر موجب شد که ماهواره دچار افت سرعت شود و در نتیجه در مدار قرار نگیرد و در اقیانوس هند سقوط کرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این ماهواره در دو نسخه "ظفر ۱" و "ظفر ۲" طراحی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ماهواره "ظفر ۲" در خردادماه سال آینده پرتاب خواهد شد.

به گفته وی، در پرتاب ماهواره "ظفر ۱" در ثانیه ۴۰۰ ماهواره‌بر شتاب لازم را نداشت و ماهواره با افت شتاب مواجه شد و نتوانست به سرعت لازم برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:21 بهمن ماه1398، کدخبر:www.isna.ir،98112015050

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
عوضش کلی تجربه پیدا کردید دیگه بعد ایشالا 120 سال دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین