پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۱۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
هدف از تجزيه و تحليل سرمايه در گردش تشخيص عواملي است که در آن تغييراتي را به وجودآورده اند و نتيجه نهايي تجزيه و تحليل ، ارزيابي کفايت تدابير مالي مديران است که بدانيم وقتي سررسيد پرداختها فرا ميرسد آيا توانايي واريز آنها را خواهند داشت؟ به اين منظور بايد عوامل فزاينده و کاهنده سرمايه در گردش را تشخيص داد.

شعار سال:  تجزيه وتحليل سرمايه در گردش نشان ميدهد که درفاصله دو دوره مالي چه وجوهي به دست آمده و به چه مصارفي رسيده است. هرگونه معامله اي که بر دارايي جاري و بدهي جاري اثر يكسان بگذارد مبلغ سرمايه در گردش را تغيير نمي دهد. تغييراتي که در حسابهايي غير از دارايي جاري و بدهي جاري به وجود آمده باشند بر سرمايه در گردش تاثير ميگذارند ، اين تغييرات به سه دسته تقسيم ميشوند:

 تغييرات در ارزش ويژه:

هر افزايشي که در ارزش ويژه درفاصله دو دوره مالي پيدا شده باشد منبعي از لحاظ افزايش سرمايه در گردش به شمار ميرود.

تغييرات در بدهي بلندمدت:

افزايش در بدهي بلندمدت در طي دو دوره مالي منبعي در جهت افزايش سرمايه در گردش محسوب ميشود.

تغييرات در دارايي ثابت:

کاهش در دارايي ثابت خالص در فاصله دو دوره متوالي موجب افزايش وجوه ودر نتيجه افزايش سرمايه در گردش ميشود. معمولا تغييرات عمده درسرمايه ناشي از تحولاتي است که در ارزش ويژه پديد مي آید. کاهش سرمايه در گردش وقتي از نقصان ارزش ويژه ناشي شود خطر مي آفريند و اگر از زيان عمليات به وجود آمده باشد خطر بيشترميگردد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبلاگ دانشگاه علمی کاربردی تالش، تاریخ انتشار: 27مرداد 1396 ، کدخبر: - : hesabdarhaa.blogfa

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین