پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران در نشستي خبري با اشاره به اهميت فعال بودن سوله هاي مديريت بحران در شهر تهران، گفت: طبق اسنادي که وجود دارد، تعداد زيادي از سوله هاي مديريت بحران اجاره داده شده يا به فروش رفته اند که تاکنون اسناد شش مورد از آنها به دست ما رسيده است.
شعارسال: رحمت الله حافظي روز گذشته در نشستي خبري علاوه بر گزارش عملکرد يک ساله اين کميسيون، به سوالات خبرنگاران هم پاسخ داد. او در ابتدا رو به خبرنگاران اعضاي کميسيون را معرفي کرد و با کنايه به اظهارات اسماعيل دوستي که اعضاي کميسيون را افرادي مريض خوانده بود، گفت: اين افراد در اين سال ها به ما کمک کرده اند و مي بينيد که سالم و خيلي هم خوش تيپ هستند.

او به مواردي ازجمله مقابله با قطع درختان، افزايش جريمه قطع درختان، افزايش کيفيت آب شرب در تابستان ۹۴، پيگيري کاهش آلودگي ميوه و سبزيجات به کودهاي شيميايي، مقابله با آبياري مزارع جنوب تهران با فاضلاب، مقدمات براي ارتقاي کيفيت نان از مزرعه تا سفره، مقابله با جانوران موذي، خشک شدن حوضچه شيرابه تهران، راه اندازي زباله سوز بيمارستاني، توقف فعاليت کارخانه ايرفو، معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸، استفاده از سوخت مازوت در نيروگاه بعثت و توقف يک خط از خطوط غيراستاندارد فعاليت کارخانه آسفالت در منطقه ۱۸ به عنوان اقدامات کميسيون مربوطه اشاره کرد.

* اجاره و فروش سوله هاي مديريت بحران

حافظي در ادامه با ارائه مستنداتي از اجاره و فروش شش سوله مديريت بحران در مناطق مختلف شهر تهران خبر داد و گفت: پايگاه سوله بحران پارک طالقاني در منطقه سه به باغ موزه دفاع مقدس، پايگاه شهيد عبادي در منطقه چهار به سازمان فرهنگي هنري، پايگاه شهيد آبشناسان در منطقه چهار به شهربازي کودکان، پايگاهي در منطقه ۱۴ به معاونت اجتماعي شهرداري تهران و پايگاهي ديگر در منطقه ١٦ به موسسه اي مذهبي به نام بهشت موعود اجاره داده شده است. همچنين پايگاهي ديگر در منطقه ١٢ به بانک شهر فروخته شده است.

* مفهوم غريب حکمروايي شايسته شهري

حافظي نبود آرامش در شهر و مشکلات و تخلفات بسيار را نتيجه مفهومي متفاوت و غريب در ادبيات مديريت شهري يعني «فقدان حکمروايي شايسته شهري» خواند و گفت: اين حکمروايي شاخص هايي دارد که ويژگي نخست آن مسئوليت پذيري در مديريت شهري اعم از شورا و شهرداري است. به دليل همين فقدان است که مي بينيم در هشت سال گذشته در گزارش حسابرسي مشکلاتي اساسي وجود دارد و اين گونه مي شود که يک عضو شورا که هشت سال قبل تصميمي گرفته درباره ضرر و زيان آن تصميم پاسخ گويي ندارد.

او اظهار اميدواري کرد که در لايحه مديريت شهري که در حال بررسي در دولت و مجلس است، مديران شهري و اعضاي شورا هم مانند اعضاي دولت مسئول و پاسخ گو معرفي کنند تا آنها هم مانند يک مدير دولتي در قبال تصميمات اشتباه خود به ديوان محاسبات پاسخ گو باشند. حافظي يکي از شاخص هاي اين نوع حکمراني را حق اظهارنظر خواند و گفت: اين درست نيست که در زبان بگوييم حق با مردم است اما در عمل پروژه اي مثل خيابان ١٧ شهريور را داشته باشيم که بدون درنظرگرفتن نظر مردم اجرائي شد و همچنان تلاش مي کنند به امپراتوري شان خدشه اي وارد نشود.

* حسابرسي ها را به مراجع بالاتر ارجاع داديم

حافظي درباره فراز و فرود موجود در شورا در مورد حسابرسي شرکت ها و سازمان ها و مناطق شهرداري تهران، گفت: بايد توجه داشت که برعکس سال هاي گذشته در شوراي شهر تهران براي اولين بار حسابرسي از شهرداري رسانه اي شد و قطعا مطالبه اعضاي شوراي شهر مي تواند در ادامه مسير حسابرسي موثر باشد. البته هيات رئيسه قصد داشت طبق روال سال هاي قبل انحرافات حسابرسي را به شهردار ابلاغ و در نهايت اصلاح کند اما ما مطالبه کرديم اين گزارش حسابرسي به سازمان هاي نظارتي نيز ارجاع داده شود اما وقتي تعلل هيات رئيسه را ديديم کميسيون سلامت اعتراض ها را به سازمان بازرسي ارجاع داد اما بايد بگويم تا آنجا که مي توانستيم کار را پيش برديم.

*اطلاعي از سلامت آب در سال ۹۵ نداريم

رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران درباره وضعيت سلامت آب پايتخت گفت: براساس مستندات ما در سال ٩٣ نيترات آب از شاخص هاي سلامت بالاتر بود که با پيگيري هاي فراوان در سال ۹۴ وضعيت آب پايتخت بسيار بهبود پيدا کرد، اما متاسفانه در سال ۹۵ هيچ اطلاعاتي درخصوص سلامت آب وجود ندارد. همچنين آزمايشگاه هايي که امکان بررسي نيترات آب را دارند، از بررسي نيترات آب منع شده اند، بنابراين ما امکان اظهارنظر درخصوص سلامت آب را نداريم. تنها شرکت شهر سالم گزارشي درخصوص سلامت آب ارائه کرده که به اين گزارش اطميناني نيست.

*براي انتخابات فقط ١٢ ميليون هزينه کردم

حافظي تاکيد کرد: با وجود اينکه برخي هزينه هاي بالايي براي ورود به شوراي شهر انجام داده و حتي شنيده ام ۴۰۰ ميليون از بانک شهر وام گرفته اند و متاسفانه راي هم نياورده اند، اما من مي گويم براي انتخابات فقط ۱۲ ميليون تومان هزينه کرده ام. در ۱۴ فهرست نامم درج شده بود، اما خودم درخواستي نداشتم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، صفحه 17، تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1395، شماره: 2657.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین