پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
جمهوری اسلامی ایران و استرالیا همکاری‌های کشاورزی خود را گسترش می دهند.

شعار سال: مهندس عباس کشاورز در دیدار با لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران گفت: ایران و استرالیا زمینه های زیادی برای همکاری به ویژه در حوزه کشاورزی و غذا دارند که باید شناسایی شده و توسعه یابد.

وی افزود: اقلیم و نوع کشاورزی ایران و استرالیا شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و دو کشور می توانند در زمینه تبادل تجربه و کارشناس همکاری موفقی داشته باشند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تبادل دانش و اطلاعات در حوزه کشاورزی بین دو کشور را مهم دانست و گفت: مدیریت بهره وری آب در بخش کشاورزی، تولید گندم، پنبه، دانه های روغنی و حبوبات می تواند از جمله موضوعات همکاری دو کشور باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی ایران بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی و ۲۰ درصد اشتغال کشور را تامین کرده است.

کشاورز ادامه داد: سالانه بیش از ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی ایران به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود که عمده ترین آنها را پسته، خرما و مرکبات تشکیل می دهد.

مهندس کشاورز، سطح زیر کشت گندم در ایران را ۶ میلیون هکتار بیان کرد و گفت: ایران در چند سال اخیر در تولید گندم خودکفا بوده است و توانسته در چند سال اخیر یک و نیم درصد پروتئین گندم تولیدی را افزایش دهد.

 شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایانا، تاریخ انتشار: 27بهمن1398 ، کدخبر: 73355: www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین