پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
انصاری با بیان اینکه اگر بر فضای کلی مجلس و قوه مقننه ترس ناشی از رد صلاحیت به خاطر رک گویی و حق گویی حاکم شد باید فاتحه آن مجلس را خواند افزود: وکیل شما باید به حکم قانون، وجدان و شرع تمام منافع موکل خود را تا پای جان تامین و تضمین کند. وکیل خوب وکیلی است که واقعا مدافع حقوق موکلین خود باشد. این موضوع لازمه وکالت در مجلس است. نماینده باید اگر در جایی کژی دید فریاد بزند، البته نه آنکه جار و جنجالی که دعوا درست کند، اما با شجاعت پیگیری کند.
شعارسال: مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی در جمع انجمن اتحاد اقوام ایرانی گفت: از هر زاویه‌ای نسبت به اولویت‌های کشور و انقلاب می‌توان صحبت کرد.

این نماینده پیشین مجلس یکی از اولویت‌های مهم کشور را تحقق اتحاد اقوام ایرانی دانست و گفت: همه دستگاه‌های نظام باید سعی کنند همه اقوام ایرانی در همه عرصه‌ها با یک چشم دیده شوند. هیچ قوم، گروه، مذهب و نژادی احساس نکند که مورد بی مهری یا کم مهری است. همه در خانه بزرگ ایران و با آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی احساس دیگری پیدا نکند و مجلس می‌تواند نقش محوری و کلیدی در تحقق این حرکت بزرگ ایفا کند.

این فعال سیاسی با اشاره به تجارب دوران نمایندگی و همچنین سمت‌های خود در قوه مجریه که در ارتباط با مجلس بوده است گفت: فقط در مقطع سال ۶۲ تا ۶۶ بنا به ضرورت که گزارش‌هایی نگران کننده و برخورد‌هایی خارج از احکام و عدالت اسلام با زندانیان به امام گزارش شده بود، مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی از من خواستند موضوع را به ویژه در زندان‌های متعلق به دادسرای انقلاب بررسی کنم.

معاون پارلمانی حسن روحانی در دولت یازدهم افزود: در این مقطع بدون هیچ گونه ملاحظه و سانسوری، آنچه از برخورد‌های نادرست دیدم و مشاهده کردم را خدمت مسئولین امر مثل آیت الله خامنه‌ای که آن زمان رئیس جمهور بودند، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس وقت، شورای عالی قضایی و نهایتا خدمت امام بردیم. این امر به یک تحول ساختاری اساسی در اداره زندان‌های کشور و ایجاد سازمانی مستقل منجر شد تا دستگاه‌های متعدد و موازی نتوانند دور از چشم نظارت با زندانیان برخورد نادرست داشته باشند.

انصاری ادامه داد: بیان این موضوع از این جهت بود که آشنایی لازم را نسبت به اختیارات مجلس دارم. بی جهت نیست که امام بزگوار مجلس را در راس امور و مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌ها معرفی کردند. اما با کمال تاسف باید بگویم که در فرآیند انتخابات دچار آسیب جدی شده ایم و امروز از این قضیه دلخون هستیم.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: از دیدار با دکتر علی مطهری برمی گردم که حقیقتا احساس کردم جفای بزرگی شده است؛ قبل از اینکه به او جفا شده باشد به مجلس و به جامعه جفا شده است. مجلس جای انسان‌های شجاع و صریح و صادق است و فرقی نمی‌کند از کدام جناح سیاسی باشند بلکه در این مورد نگاه سیاسی ندارم و معتقدم نمایندگان نباید به دلیل ارائه فکر، بیان نظر و انتقاد به روند امور در دستگاه‌های مختلف امنیت نداشته باشند و دغدغه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر بر فضای کلی مجلس و قوه مقننه ترس ناشی از رد صلاحیت به خاطر رک گویی و حق گویی حاکم شد باید فاتحه آن مجلس را خواند افزود: وکیل شما باید به حکم قانون، وجدان و شرع تمام منافع موکل خود را تا پای جان تامین و تضمین کند. وکیل خوب وکیلی است که واقعا مدافع حقوق موکلین خود باشد. این موضوع لازمه وکالت در مجلس است. نماینده باید اگر در جایی کژی دید فریاد بزند، البته نه آنکه جار و جنجالی که دعوا درست کند، اما با شجاعت پیگیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: محیط مجلس محیط دعوا‌های سیاسی، و تریبون مجلس محل پمپاژ اختلاف و یاس در جامعه نیست، اما محل بیان درد مردم هست. مردم باید احساس کنند خواسته هایشان در آنجا مطرح می‌شود.

انصاری گفت: اگر با رای مردم به مجلس راه پیدا کنم من این است که بر اساس سیاست‌های کلی که رهبری معظم انقلاب برای انتخابات ابلاغ کرده اند طرح جامع انتخابات را پیگیری کنم تا حقی از کسی تضییع نشود و همچنین برای شورای نگهبان، کاندیدا‌ها و دادخواهی فرصت لازم وجود داشته باشد. مردم نیز بتوانند در دو سه ماه مانده به انتخابات بتوانند فهرست بهترین‌ها را انتخاب کنند.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: طرح دیگر برای بازگرداندن اعتبار و جایگاه تضمین شده مجلس است. مجلس با حکم قانون اساسی حق انحصاری قانونگذاری در همه امور و شئون کشور را دارد. مجلس به صراحت قانونی و بدون استثنا حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را دارد. این ابزار بزرگی است. هیچ امری نباید از دید نمایندگان مجلس و امکان اعمال نظارت مجلس استثنا شود الا چیز‌هایی که قانون اساسی آن‌ها را مستثنی دانسته است.

وی با بیان اینکه حوادث آبان ماه گذشته و همچنین کشف فساد‌های عظیم ریشه در تضعیف جایگاه مجلس دارد افزود: اگر مجلسی شجاع و در عین حال خردبنیان وجود داشته باشد فکر نمی‌کنم بسیاری از نارسایی‌هایی که در عرصه‌ای رخ می‌نماید اتفاق بیفتد و مردم عصبانی شوند و آسیب ببینند. ریل گذاری‌های تقنینی و ساختاری به گونه‌ای نبوده است که مبادی تولید فساد را بخشکانیم.

انصاری با بیان اینکه در مبارزه با فساد با معلول مبارزه می‌کنیم گفت: مبارزه با معلول کل فضا را نا امن می‌کند. البته این به آن معنا نیست که قوه قضاییه وظیفه ذاتی خودش را در برخورد با مفسدین انجام ندهد، اما مهم این است که مجلس شورای اسلامی بتواند برنامه ریزی کند و اصلاح ساختار‌هایی کند که مشکلات ایجاد نشود.

انصاری گفت: وقتی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری بودم حدود دو هزار و ۶۰۰ مجوز شناسایی کردیم که گردنه‌های بازدارنده حرکت اقتصادی و سرمایه گذاری و فضای کسب و کار است. چه کسی باید این را اصلاح کند؟

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: اصلا قابل قبول نیست که در سال چهل و یکم انقلاب و در آستانه مجلس یازدهم به لحاظ فضای کسب و کار در رده‌های آخر جدول جهانی باشیم و کشور‌هایی از ما جلوتر باشند که تاریخ تشکیل آن‌ها به کمتر از صد سال می‌رسد. باید از تجربه جهانی استفاده کنیم. کارآفرین و سرمایه گذار باید در این کشور محترم باشد. از دید من امروز یکی از مقدس‌ترین کار‌ها سرمایه گذاری برای رشد تولید و ایجاد اشتغال است که مهمترین دغدغه جوانان کشور است.

وی با بیان آنکه اشتغال بدون ایجاد فضای آرام در فضای کسب و کار و حمایت همه جانبه حقوقی قضایی اقتصادی بانکی مالیاتی و نرم افزاری از سرمایه گذاری محقق نمی‌شود گفت: اقتصاد ما بدون این‌ها شکل نخواهد گرفت. از ارکان اقتصاد مقاومتی هموار سازی بستر رشد اقتصادی و سرمایه گذاری است و اگر این کار انجام نشود باید در سال‌های آینده با بحران‌های بزرگتری از نظر بیکاری مواجه شویم.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به وجود برخی دلخوری‌ها و همچنین نارسایی‌هایی که منجر به کنار رفتن عده‌ای از فرآیند انتخابات می‌شود گفت: آیا با نیامدن به انتخابات مشکلات حل می‌شود یا آنکه تشدید می‌شود؟ البته با هر نوع آمدنی هم مشکلات حل نمی‌شود. پیشنهاد جدی و تاکید من این است که انجمن‌ها و گروه و تشکل‌های مردم نهاد ارتباط با مجلس را قطع نکنند و هر جریانی که به مجلس خواهد رفت مردم و این نهاد‌ها را رها نکند.

مجید انصاری در پایان تاکید کرد: باید بین نمایندگان و تشکل‌ها یک ارتباط مداوم و یک مشورت بیرونی باشد. در حقیقت نمایندگان ترجمان کار کارشناسی این گونه مجامع در مجلس باشند وگرنه هر نماینده‌ای در همه امور متخصص نیست، بلکه باید از مجامع تخصصی دانشگاه‌ها استفاده کنند و این ارتباط منظم برای هدایت مجلس ادامه پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، تاریخ انتشار: 28 بهمن  1398 ، کدخبر:  1356543 ، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین