پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
شهرداری تهران با ارائه لایحه‌ای خواهان افزایش نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی تا سقف 40 درصد شد.

شعار سال: با وجود افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها پس از افزایش نرخ بنزین، شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود خواهان افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی و سایر خدمات حمل‌و‌نقل عمومی شد. در صورت تصویب این لایحه، نرخ بلیت مترو و کرایه اتوبوس و مینی‌بوس تا سقف نرخ تورم و کرایه ‌تاکسی‌ها تا سقف 20 درصد در سال 1399 گران خواهد شد. طبق اعلام نهادهای رسمی نرخ تورم 38 تا 40 درصد است و شهرداری تهران به بهانه تورم قصد دارد 40 درصد نرخ خدمات حمل‌و‌نقل را گران کند.

این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران و تصویب در کمیسیون تخصصی عمران و حمل‌و‌نقل باید در صحن شورای شهر تهران نیز به تصویب برسد. پس از تأیید مصوبه شورای شهر تهران در هیأت تطبیق فرمانداری، این موضوع از سوی شهرداری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

در لایحه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر تهران تغییراتی برای کارت‌های اعتباری مترو پیشنهاد شده است و کارت‌های روزانه اعتباری، هفتگی، ماهانه و… نیز در کنار کارت‌های سالانه صادر خواهد شد.

پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت‌ها به میزان تورم رسمی اعلام شده و زمان اجرای قیمت‌های جدید از اول اردیبهشت سال آینده است. کارت بلیت‌های مذکور با 20 درصد تخفیف، مازاد بر سایر تخفیف‌های پیش‌بینی شده ارائه می‌شود. بر اساس این لایحه به شهرداری تهران (شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه) اجازه داده می‌شود به منظور تشویق مسافران به استفاده از کارت‌بلیت‌های مبلغ‌دار، متناسب با مسافت طی شده نسبت به اعمال تخفیف حداکثر تا 50 درصد بهای بلیت تک‌سفره اقدام کرده و متناسب با افتتاح خطوط و ایستگاه‌های تقاطعی جدید، نسبت به تعیین نواحی مختلف اقدام کند.

بر اساس این لایحه به شهرداری تهران (شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران) اجازه داده می‌شود در صورت بروز شرایط اضطراری هوا و پس از اعلام مراجع ذی‌ربط، خدمات مربوطه را در محدوده‌ زمانی اعلام شده با تخفیف تا سقف 50 درصد به مسافران ارائه کند.

 

* افزایش نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی

افزایش نرخ بلیت اتوبوس نیز در سال ۹۹ بر اساس میزان تورم سالانه خواهد بود. در لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس به شهرداری تهران (شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) اجازه داده می‌شود نسبت به افزایش بهای نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال ۹۹، حداکثر به میزان نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع قانونی در پایان سال ۱۳۹۸، نسبت به نرخ‌های «مصوبه تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال ۱۳۹۸» اقدام و از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ نرخ‌های جدید را اعمال کند.

به شهرداری تهران (شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) اجازه داده می‌شود در صورت راه‌اندازی زیرساخت پذیرش بلیت تک‌سفره در ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی تندرو، نسبت به صدور و فروش بلیت تک‌سفره داخل شهری معادل نرخ بلیت تک‌سفره داخل شهری مترو به منظور استفاده مشترک مسافران در همه خطوط اتوبوسرانی تندرو و مترو اقدام کند.

 

* کرایه‌های تاکسی چقدر گران می‌شود؟

نرخ کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس شهر تهران و بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال آینده هم به میزان نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع قانونی در پایان سال ۱۳۹۸، افزایش خواهد داشت. در صورت تصویب نهایی این طرح، بر خلاف مترو و اتوبوس که از ابتدای اردیبهشت نرخ‌های جدید اعمال می‌شود، از تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه ۹۹ نرخ‌های جدید بر اساس دستورالعمل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به تاکسی‌داران ابلاغ می‌شود. همچنین در نوبت شب از ساعت ۲۲ لغایت ۶ بامداد معادل 20 درصد به نرخ‌های تعیین شده افزوده می‌شود. از سویی به شهرداری تهران (سازمان تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود با استفاده از سامانه‌های هوشمند، نسبت به محاسبه نرخ کرایه بر اساس سرعت متوسط حمل‌ونقل در معابر، به کمک سامانه هوشمند مرکزی و اطلاع‌رسانی و اتصال آن به همه سامانه‌های پرداخت الکترونیکی بر مبنای نرخ پایه فوق‌الذکر اقدام کند.

بر اساس پیشنهاد شهرداری، سازمان تاکسیرانی مجاز است پس از راه‌اندازی سامانه موضوع این ماده، در ساعات اوج ترافیک، نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی حداکثر تا سقف 20 درصد اقدام کند. همچنین بر اساس لایحه پیشنهادی، شهرداری تهران (سازمان تاکسیرانی) مجاز است تا سقف 80 درصد  به نرخ کرایه انواع تاکسی‌های ارائه‌دهنده خدمات ویژه افزوده و نسبت به اعلام آن به شرکت‌هایی که حسب تشخیص آن سازمان از تاکسی‌های ارائه‌دهنده خدمات ویژه برخوردارند، اقدام کند. تعیین نرخ در این تاکسی‌ها به وسیله تجهیزات محاسبه کرایه انجام و برچسب نرخ، مطابق نوع خودرو برای اطلاع شهروندان در داخل تاکسی نصب می‌شود. سازمان تاکسیرانی موظف است درباره محاسبه و دریافت کرایه تاکسی از مسافران در این نوع تاکسی‌ها نظارت کافی اعمال کند. بر اساس این لایحه به شهرداری تهران (سازمان تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود نسبت به افزایش نرخ پایه کرایه خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به میزان نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع قانونی در پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به نرخ مصوب سال تحصیلی ۹۹-۹۸، بر اساس دستورالعمل کارگروه ماده 18 آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی مصوب ۱۳۸۷ اقدام کند.

واریز یارانه سوخت خودروهای حمل‌ونقل عمومی تا 4 اسفند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از واریز اعتبار سهمیه تخصیصی سوخت بهمن خودروهای حمل‌و‌نقل عمومی تا چهارم اسفند خبر داد.

مرتضی ضامنی در رابطه با واریز نوبت سوم یارانه سوخت افزود: تا یکشنبه چهارم اسفند‌ماه، مابه‌التفاوت ریالی سهمیه سوخت بهمن‌ماه به حساب رانندگان خودروهای حمل‌و‌نقل عمومی که اطلاعات‌شان تائید شده است، واریز می‌شود. وی ادامه داد: تاکنون 2 مرحله از سهمیه سوخت اختصاص یافته به این دسته از رانندگان شامل آذر و دی، به حساب‌ آنها واریز شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با آن دسته از رانندگانی که تاکنون اعتبار سوخت دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، فهرست ثبت شده تعدادی از رانندگان مشمول به علت مغایرت اطلاعات در بخش‌های مختلف دارای مشکل بود که پس از رفع ایراد، سهمیه بهمن‌‌ماه این خودروها نیز در زمان اعلام شده واریز می‌شود.  

ضامنی گفت: با پیگیری‌های انجام شده سهمیه‌های معوق رانندگان نیز به صورت تجمیعی تا نیمه اول اسفندماه به حساب‌شان واریز خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ انتشار 1 اسفند 98، شماره: 216708

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
دیگه با این کرایه ها و این حقوق ها رفتن سر کار نمی صرفه واسه کسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
آخه مدیریت نداره رو کرایه ها از هر جا میاد میگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین