پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
برخی همیشه می‌گویند رسیدن به ٤٠سالگی یک بحران را در مردان به وجود می‌آورد، اما وقتی نگاهی به لیگ‌برتر والیبال می‌اندازیم، این جمله کاملا نقض می‌شود. حضور چند بازیکن بالای ٤٠ساله در لیگ والیبال که ستاره‌های تیم خود به حساب می‌آیند و گویا قصد خداحافظی هم ندارند، بیش از هر مسأله دیگری تعجب علاقه‌مندان به این رشته در یکی، دو‌سال اخیر را به همراه داشته، اما وقتی با این بازیکنان مسن که هم‌نسلی‌های آنها درحال مربیگری در لیگ‌برتر هستند، صحبت می‌کنیم، بازی‌کردن در این سن‌و‌سال را یک اتفاق عادی می‌دانند. با اینکه بازیکنان جوانی هم در همین لیگ مشغول بازی هستند، اما شاید بیش از هرجای دنیا در لیگ ایران بازیکنان بالای ٤٠‌سال مشتری دارند.

شعار سال: پاسور فعلی تیم سایپا با فاصله عنوان مسن‌ترین بازیکن لیگ برتر والیبال را به خود اختصاص داده است. این بازیکن ٤٤ساله که اخیرا یک رکورد خاص را هم به نام خود ثبت کرد، نه‌تنها در این سن‌‌و‌سال مشتریان زیادی در لیگ‌ برتر دارد، بلکه جزو ستاره‌های این مسابقات هم به شمار می‌رود. پاسور ١٨٣ سانتی‌متری سابق تیم‌ملی بعد از بازی‌کردن در ‌سال ٢٠٢٠ توانست رکورد بازی‌کردن در چهاردهه متوالی در لیگ برتر را به نام خود ثبت کند. هم‌دوره‌های او نظیر محمد ترکاشوند، بهنام محمودی و پیمان اکبری چندسالی است یا مربی هستند یا به عرصه مدیریت ورود کردند، اما امیر حسینی همچنان با انگیزه در لیگ برتر والیبال به میدان می‌رود.

احسن شیرکوند؛ لیبرویی در نقش مدیر
یکی دیگر از بازیکنان بالای ٤٠‌سال لیگ والیبال ایران نامی آشنا برای اهالی این رشته است. احسن شیرکوند که سال‌ها به‌عنوان لیبرو در ترکیب تیم‌ملی حاضر بود، چندسالی است که نه‌تنها به‌عنوان یک بازیکن بلکه در قامت یکی از مسئولان شهرداری ورامین در این تیم حضور دارد. ورامینی‌ها که فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ را به دست آوردند، این روزها هم صدرنشین لیگ هستند و شیرکوند نیز در این موفقیت‌ها نقش کلیدی را بازی کرده است. او به‌عنوان رئیس هیأت موسس این باشگاه در تصمیمات مدیریتی هم نقش دارد، اما همچنان با پیراهن این تیم به صورت حرفه‌ای والیبال هم بازی می‌کند.

علیرضا بهبودی؛ پاسوری با مشتریان زیاد
حتی تا دو، سه‌سال قبل هم در ترکیب تیم‌ملی شاهد حضور علیرضا بهبودی بودیم؛ بازیکنی که چند روز دیگر تولد ٤١سالگی خود را جشن می‌گیرد. اگر می‌خواهید بدانید این بازیکن ٤١ساله هنوز هم چقدر خواهان در لیگ برتر والیبال دارد، کافی است به نقل و انتقالات نیم‌فصل نگاهی بیندازید. بهبودی که در نیم‌فصل اول در پیام مشهد حضور داشت، برای نیم‌فصل دوم راهی شهرداری ارومیه شد که تیمی پرستاره و مدعی در لیگ امسال به حساب می‌آید.

پرویز پزشکی؛ قهرمانی در ٤٠سالگی
دیگر ستاره بالای ٤٠‌سال لیگ برتر والیبال پاسور قهرمان فصل گذشته و صدرنشین فعلی لیگ است. پزشکی که با درخشش خود یکی از پایه‌های اصلی قهرمانی شهرداری ورامین در ایران و آسیا بود، این روزها هم به‌عنوان یک بازیکن ٤٠ساله و آماده گزینه اول ورامینی‌ها برای قرارگرفتن در پست پاسور است.

علیرضا نادی؛ قصد خداحافظی ندارد
با اینکه فعلا علیرضا نادی در هیچ‌کدام از تیم‌های لیگ‌برتری به میدان نمی‌رود، اما او هم در آستانه ٤٠سالگی قصدی برای خداحافظی ندارد. کاپیتان سابق تیم‌ملی که با حاشیه‌های زیادی در دوران ولاسکو از تیم‌ملی خط خورد، چندماه قبل در ترکیب تیم‌ملی ایران در المپیک نظامیان هم به میدان رفت.  

از ١٨ تا ٤٤؛ در نقش پدر و پسر!
بازیکنانی همچون امیرحسین توخته و مهران فیض که سابقه بازی در تیم‌ملی بزرگسالان را هم دارند، با ١٨‌سال سن این روزها جزو بازیکنان حاضر در لیگ برتر والیبال هستند. این بازیکنان جوان در برخی از مسابقات برابر نفرات باتجربه‌ای همچون امیر حسینی و علیرضا بهبودی قرار می‌گیرند که حتی ٢٦‌سال از آنها سن بیشتری دارند. این ماجرا باعث شده شاهد رقم‌خوردن تقابل‌های جالب از نظر سنی در لیگ برتر والیبال باشیم.
امیر حسینی: از خیلی از جوان‌ها بیشتر تمرین می‌کنم
برای اینکه از حال‌وهوای بازیکنان مسن والیبال ایران باخبر شویم، با امیر حسینی که در این زمینه رکورددار است، همکلام شدیم. این پاسور باتجربه درباره سابقه بازی خود در لیگ‌ برتر والیبال به «شهروند» می‌گوید: «اولین سالی که در لیگ برتر بازی کردم، ١٣ یا ١٤ساله بودم و الان نزدیک به ٣٠‌سال است که مداوم در لیگ بازی می‌کنم. هنوز هم نمی‌دانم چه زمانی قرار است خداحافظی کنم، اما بارها گفتم هر زمان که دیگر از والیبال لذت نبرم، همان روز، روز خداحافظی من است. به جز من، بازیکنان دیگری هم هستند که در سن بالا در لیگ ‌برتر بازی می‌کنند و به نظر من باید به آنها تبریک بگوییم، نه اینکه بخواهیم بازیکنان باتجربه را سوژه کنیم.»
او همچنین می‌افزاید: «باور کنید بازی‌کردن در این سن‌و‌سال اصلا آسان نیست. شاید خیلی‌ها ترجیح دهند بعد از ٤٠سالگی خیلی راحت غذا بخورند و هرجایی می‌خواهند بروند، اما من همچنان زندگی حرفه‌ای دارم. خانواده‌ام هم مثل من سختی می‌کشند و تا الان هم که اجازه دادند به بازی ادامه دهم، لطف بزرگی است. با دو فرزندی که دارم، همسرم سختی‌های زیادی کشیده تا من با خیال راحت بتوانم به بازی‌کردن بپردازم.» حسینی در پایان می‌گوید: «من بدون حاشیه کارم را پیش می‌برم و تمریناتم را هر روز با انگیزه‌تر از دیروز دنبال می‌کنم. باور کنید از خیلی از جوان‌هایی که الان در پست خودم در والیبال هستند، بیشتر برای تمرین وقت می‌گذارم. در تمام این ٣٠سالی که در والیبال بودم، سابقه نداشته سر تمرین نباشم و همیشه اولین نفر به تمرین می‌روم. البته برای مربیگری در آینده هم برنامه دارم و همیشه سعی می‌کنم تمام مسابقات والیبال را تماشا کنم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شهروند، تاریخ انتشار 5 اسفند 98، شماره: 1919

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
1
والیبال هم داره درگیر حاشیه های مسخره میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین