پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان فارس گفت:‌ شیوع ویروس کرونا ارتباطی با مصرف فرآورده‌های دامی مانند شیر و گوشت قرمز ندارد و انتقال این ویروس از این طریق صورت نمی‌گیرد .

شعار سال: «دکتر منصور بستانیان» افزود:‌ مردم نباید نسبت به مصرف تمامی فرآورده های خام دامی که به صورت مجاز تهیه و عرضه می‌شود دغدغه‌ داشته باشند .                

وی بیان کرد: ویروس کرونا در لبنیات اثربخشی ندارد و تاکنون هیچ گزارشی در زمینه آلودگی دام و فراورده‌های دامی به این ویروس در استان فارس گزارش نشده است .

معاون اداره کل دامپزشکی استان فارس با اشاره به توصیه های بهداشتی برای سلامت تولیدات لبنی، تصریح کرد: حرارت هر گونه ویروسی را غیرفعال می‌کند و لازم است شهروندان شیر را در دمای جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند .

بستانیان گفت: مردم شیر و فرآورده‌ لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی  خریداری کنند .

پیش‌ از این، رییس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه ویروس کرونای جدید از انسان به انسان منتقل می شود اما از دام به انسان سرایت نمی کند، گفته است: در عین حال دامپزشکی برای رعایت جانب احتیاط، با کشورهایی که در آنجا ویروس کرونا مشاهده شده، مکاتبه و به آنها تاکید کرده است که تا زمان رفع بحران، امکان ورود هیچ دام و پرنده ای به ایران را نخواهند داشت .

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: این ویروس افزون ‌بر ۱۰ سال است که بین انسان و حیوان مشترک بوده و از حیوان به انسان منتقل می‌شد، اما اکنون این ویروس در بدن انسان جهش ژنتیکی یافته و ویروس جدید کرونا خطرناک تر از ویروس انتقال‌ یافته از حیوان است .

رییس سازمان دامپزشکی همچنین ضمن رد ادعای شیوع بیماری واگیردار در مرغداری های کشور گفت: هموطنان به ‌منظور رعایت بهداشت و حفظ ایمنی خود، محصولات و فرآورده‌های گوشتی را از مراکز مجاز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنند .

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 8اسفند1398 ، کدخبر: 55861: hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین