پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
افزایش میزان جریمه نقدی برای برخی تخلفات پر خطر می‌تواند موجب کاهش حوادث رانندگی شود.

شعار سال: یک کاربر در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: اگرچه جاده‌ها و خودروهای ما با استاندارد جهانی فاصله دارند ولی همین جاده‌ها و خودروها از بسیاری از کشورها استانداردتر هستند.

وی افزود: این درحالی است که در همان کشورها تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی ممکن است از کشور ما کمتر باشد.

او ادامه داد: واضح است که نقش اصلی تصادفات و تعداد بالای کشته‌ها در ایران مربوط به نحوه رانندگی است و بهبود آن نیز فقط یک راه حل دارد این‌که میزان جریمه نقدی برای برخی تخلفات به طور قابل توجهی افزایش یابد.

این کاربر تین نیوز بیان کرد: معتقدم باید جریمه تخلفاتی همچون سرعت زیاد، حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز و سبقت غیرمجاز حداقل یک میلیون تومان باشد و نمرات منفی برای این موارد دو برابر شود آن هم برای بار نخست از روز اجرای طرح.

وی گفت: اگر بار دوم این تخلفات رخ داد حداقل سه میلیون تومان جریمه و 2 سال محرومیت از رانندگی و اگر دفعه سوم اتفاق افتاد 10 میلیون تومان جریمه و باطل شدن ابدی گواهینامه به همراه معرفی به دادگاه برای محرومیت‌های اجتماعی، کار اجباری به نفع اجتماع و گذراندن دوره‌های اجباری روان درمانی تا دراختیار گرفتن خودرو به نفع دولت و ... صورت گیرد.

این کاربر خاطر نشان کرد: همچنین قانون باید از شاکیان خصوصی حمایت کند مثلاً فردی که همراه خانواده‌اش در بزرگراهی رانندگی می‌کند و ناگهان یک خودرو جلویش می‌پیچد باید بتواند خیلی راحت و سریع و کم هزینه شکایت کند و خسارت بگیرد.

وی ادامه داد: جریمه‌ها باید بازدارنده باشد زیرا برخی مردم فقط در چنین صورتی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و درست رانندگی می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تین نیوز، تاریخ 10 اسفند 98، کد مطلب: 206326: www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین