شعار سال: یک کاربر در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: اگرچه جادهها و خودروهای ما با استاندارد جهانی فاصله دارند ولی همین جادهها و خودروها از بسیاری از کشورها استانداردتر هستند.
وی افزود: این درحالی است که در همان کشورها تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی ممکن است از کشور ما کمتر باشد.
او ادامه داد: واضح است که نقش اصلی تصادفات و تعداد بالای کشتهها در ایران مربوط به نحوه رانندگی است و بهبود آن نیز فقط یک راه حل دارد اینکه میزان جریمه نقدی برای برخی تخلفات به طور قابل توجهی افزایش یابد.
این کاربر تین نیوز بیان کرد: معتقدم باید جریمه تخلفاتی همچون سرعت زیاد، حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز و سبقت غیرمجاز حداقل یک میلیون تومان باشد و نمرات منفی برای این موارد دو برابر شود آن هم برای بار نخست از روز اجرای طرح.
وی گفت: اگر بار دوم این تخلفات رخ داد حداقل سه میلیون تومان جریمه و 2 سال محرومیت از رانندگی و اگر دفعه سوم اتفاق افتاد 10 میلیون تومان جریمه و باطل شدن ابدی گواهینامه به همراه معرفی به دادگاه برای محرومیتهای اجتماعی، کار اجباری به نفع اجتماع و گذراندن دورههای اجباری روان درمانی تا دراختیار گرفتن خودرو به نفع دولت و ... صورت گیرد.
این کاربر خاطر نشان کرد: همچنین قانون باید از شاکیان خصوصی حمایت کند مثلاً فردی که همراه خانوادهاش در بزرگراهی رانندگی میکند و ناگهان یک خودرو جلویش میپیچد باید بتواند خیلی راحت و سریع و کم هزینه شکایت کند و خسارت بگیرد.
وی ادامه داد: جریمهها باید بازدارنده باشد زیرا برخی مردم فقط در چنین صورتی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و درست رانندگی میکنند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تین نیوز، تاریخ 10 اسفند 98، کد مطلب: 206326: www.tinn.ir