پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
آیا میدانید جریمه های رانندگی به چند روش صادر می شوند؟یکی از دردسر های رانندگان بی دقت جریمه های رانندگی می باشد که برا ی آنها و وسیله نقلیه شان صادر می شود، معمولا پلیس راهنمایی و رانندگی از مدارکی که چک میکنند بیمه شخص ثالث می باشد که داشتن این بیمه برای همه دارندگان وسیله نقلیه اجباری شده است. معمولا جریمه های رانندگی به ۵ روش زیر صادر می شود

شعارسال: آیا میدانید جریمه های رانندگی به چند روش صادر می شوند؟یکی از دردسر های رانندگان بی دقت جریمه های رانندگی می باشد که برا ی آنها و وسیله نقلیه شان صادر می شود، معمولا پلیس راهنمایی و رانندگی از مدارکی که چک میکنند بیمه شخص ثالث می باشد که داشتن این بیمه برای همه دارندگان وسیله نقلیه اجباری شده است. معمولا جریمه های رانندگی به ۵ روش زیر صادر می شود:

1--تسلیمی:

در این روش پلیس از راننده متخلف که در محل حضور دارد مدارک را گرفته و پس از پر کردن قبض اخطاریه که شامل موارد زیر می باشد ، جریمه را به راننده تحویل می دهد.

-مشخصات راننده متخلف و مشخصات گواهینامه

-مشخصات وسیله نقلیه شامل،رنگ و شماره پلاک انتظامی

نوع و محل تخلف

تاریخ و زمان تخلف

مشخصات افسر مربوط با قید کد

2-روش الصاقی

بدون حضور راننده ، بر روی وسیله نقلیه متوقف شده صادر می شود و در این قبض اخطار به جز مشخصات راننده تمامی موارد بالا تکمیل و به وسیله نقلیه الصاق می شود.

-3دو برگی

در روش جریمه دو برگی امکان متوقف کردن وسیله نقلیه وجود ندارد و مانند روش الصاقی به جز مشخصات راننده تمامی موارد کامل شده ولی برگه اخطاریه جریمه از قبض جریمه مامور جدا نمی شود.

4-روش خودداری که دو حالت وجود دارد:

الف) در این حالت قبض جریمه مانند روش تسلیمی صادر می شود اما راننده به خاطر اعتراض یا عصبانیتی که دارد از گرفتن آن خودداری می کند.

ب)در این حالت اگر راننده تخلف کرده و به ایست پلیس توجهی نکرده و نمی ایستد و متواری می شود.

- 5روش ثبت تخلف با دوربین:

دراین روش تخلف راننده وسیله نقلیه به وسیله دوربین های ثبت تخلف ثبت شده و توسط مرکز ثبت تخلفات رانندگی صادر می شود.

نکته :

در روش های ۳ و ۵ ( دوبرگی و ثبت به وسیله دوربین) مبلغ جریمه بعد از ۶۰ روز, دو برابر نمی شود ولی در روشهای ۱و ۲ و ۴ مبلغ جریمه بعد از گذشت ۶۰ روز,دو برابر می شود.


نکته:2

همواره به تاریخ اتمام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خود توجه داشته باشید که در زمان نیاز به این بیمه به دردسر نیافتید.

حتما برای تهیه ارزانترین و کامل ترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه با ما در ارتباط باشید.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بیمه کلیک  ، تاریخ انتشار 1 خرداد 96، کد خبر: -www.bimeclick.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین