پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
با حذف استامپ از روند انتخابات مجلس شوای اسلامی، انتظار می‌رفت تا پایان فروکش کردن تب کرونا در کشور، استفاده از استامپ در سایر حوزه‌ها نظیر دفاتر ثبت اسناد و احوال، بانک‌ها و سایر ادارات ، موقتا ملغی شود.

شعار سال: شیوع کرونا در ایران با انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی همزمان شد. با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال این بیماری استفاده از وسایل مشترک نظیر استامپ است پیش از شروع انتخابات شکرالله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استانداری تهران، با اشاره به برخی فضاسازی‌های دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای و کاهش میزان مشارکت اظهار داشت: خطی که معاندین دنبال می‌کردند در مرحله اول مایوس کردن مردم و هدف‌شان گسترش ناامیدی بود و خطی که اخیرا دنبال می‌کردند ناامنی بود که ضمن القای ناامنی می‌خواستند به شدت عدم شرکت در انتخابات را هدف قرار دهند.

وی افزود: آخرین ترفندشان این بود که می‌گفتند استامپ‌ها آلوده است و به همین دلیل در تمام شعب اخذ رأی مواد ضدعفونی کننده قرار داده شده است. همچنین طبق پیامکی که آقای عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، به تمام استانداران ارسال کرده، استفاده از استامپ برای اثر انگشت اختیاری است.

با حذف استامپ از روند انتخابات مجلس شوای اسلامی، انتظار می‌رفت تا پایان فروکش کردن تب کرونا در کشور، استفاده از استامپ در سایر حوزه‌ها نظیر دفاتر ثبت اسناد و احوال، بانک‌ها و سایر ادارات موقتا ملغی شود. اما به دلیل عملکرد سنتی مابانه سیستم بروکراسی در ایران نه تنها استامپ از روند امور اداری حذف نشد بلکه هزینه‌ای بر هزینه‌های ارباب رجوع اضافه کردند.

در همین راستا محمدرضا دشتی اردکانی، عضو هیات مدیره و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: براساس ابلاغ وزات بهداشت و درمان استامپ از دفترهای ثبت اسناد جمع‌آوری شده و مراجعه‌کنندگان دفترخانه‌ها باید استامپ به همراه خود داشته باشند.

صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر این که «هفته نسبتا سختی در پیش داریم و با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است.» زنگ خطری در راستای افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای آِینده محسوب می‌شود اما در این شرایط بحرانی اجرای روند معمول سیستم اداری در استفاده از استامپ کماکان ادامه دارد.

محمدرضا محبوب‌فر، کارشناس مدیریت بحران و عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران، در رابطه با تاثیر استفاده از وسایل مشترک در گسترش کرونا گفت: یکی از اقلامی که منجر به انتقال بیماری کرونا می‌شود، جوهرهای استامپی است که افراد مختلف به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند و باعث انتقال و شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

او افزود: می‌بایست هر چه زودتر جوهرهای استامپ به ویژه از بانک‌ها، دفتار اسناد رسمی، کیوسک‌ها و پایگاه‌های ثبت اسناد و احوال کشور جمع آوری شود و یا تذکرات و دستورات لازم به شهروندان در خصوص اینکه بعد از هر بار استفاده از استامپ حتما انگشتان خود را با یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل 70درصد، ضدعفونی کنند، داده شود.

این عضو انجمن علمی بهداشت محیط در پاسخ به این سوال که آیا انجمن علمی بهداشت محیط ایران تاکنون در خواستی مبنی بر حذف استامپ از روند اداری داشته است؟ توضیح داد: از طرف این انجمن هیچ تقاضایی در رابطه با حذف استامپ از روند اداری، نشده است. کما اینکه دستگاه‌های انگشت‌نگاری نهادها و سازمان‌هایی نظیر ثبت احوال و نیروهای انتظامی هم آلوده هستند.

با توجه به اینکه پاسخگویی نسبت به استفاده و یا عدم استفاده از استامپ در فرآیند ثبت اسناد و میزان تاثیر آن بر شیوع کرونا از وظایف روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار که زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود، است؛ مسئولین این دو ارگان در راستای تایید این شائبه که «برخی از مسئولین هیچ‌وقت پاسخگو نیستند» و با هدف عدم همکاری با خبرنگاران پاسخگوی هیچ‌گونه تماسی نیستند و تلاش‌های همکاران در برقراری ارتباط با مسئولین این نهادها به نتیجه نرسید!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 11 اسفند 98، کد مطلب: 971141: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
عموم مسئولین هیچ وقت پاسخگو نیستن و این امر خیلی طبیعیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین