پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار محدودیت خدمات فیزیوتراپی در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شد.

شعار سال: به گزارش روز شنبه انجمن فیزیوتراپی ایران، در نامه احمد موذن زاده به سعید نمکی آمده است: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و امکان واگیری بالای آن خصوصا در محیط های بسته، شلوغ و مواجهه نزدیک انسانی، موارد ذیل در مورد نحوه ارایه خدمات بیمارستانی و ادامه فعالیت مراکز سرپایی فیزیوتراپی و همچنین با تاکید بر رعایت استانداردهای حفاظتی و بهداشتی بیمار و درمانگر، موارد ذیل ارائه می شود.

۱- در مورد ارایه خدمات درمانی فیزیوتراپی در بخشهای بستری و بیمارستانی متاسفانه بر اساس گزارشات موثق دریافتی در بسیاری از موارد وسایل حفاظتی استاندارد مانند گان یک بار مصرف، شیلد محاظت صورت، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش به میزان کافی در اختیار همکاران ما قرار نگرفته و با توجه به فعالیت این عزیزان در بخشهای مختلف بیمارستانی و حتی سرپایی، امکان انتقال آلودگی ویروسی کاملا متصور می باشد، لذا لطفا دستور فرمایید که موارد مشاوره و ارایه خدمات بیمارستانی فیزیوتراپی صرفا در موارد کاملا ضروری صورت گرفته و امکانات حفاظتی لازم و مکفی نیز در اختیار فیزیوتراپیست ها قرار گیرد. لازم به ذکر است که ارایه خدمات فیزیوتراپی در بخشهای مراقبت ویژه میبایست در زمره خدمات پرخطر پزشکی لحاظ گردد.

۲- با توجه به اینکه اغلب درمانهای فیزیوتراپی در بخش سرپایی جز درمانهای اورژانس تلقی نشده و با عنایت به لزوم پرهیز از هرگونه تجمع در محیط های بسته و لزوم حفاظت از آحاد مردم و کادر درمانی پیشنهاد می شود که ارایه خدمات درمانی فیزیوتراپی در مراکز سرپایی بخشهای دولتی، عمومی، خیریه و خصوصی در سطح کشور در جهت کنترل واگیری و کاهش ابتلا، کاملا محدود شده و لذا کاهش ساعات فعالیت، شیفتهای کاری و همچنین تقلیل بیماران پذیرش شده توسط مراکز سرپایی فیزیوتراپی کاملا ضروری است. در این مورد لطفا دستور فرمایید که برای ادامه خدمات درمانی ضروری فیزیوتراپی در مراکز سرپایی، امکانات لازم مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از طریق دانشگاههای علوم پزشکی و شبکه های بهداشتی درمانی در اختیار مسئولین فنی مراکز فیزیوتراپی سطح کشور قرار گیرد زیرا که در صورت فراهم نشدن چنین ضروریاتی، ادامه فعالیت مراکز سرپایی فیزیوتراپی متاسفانه می‌تواند به نوعی تهدید سلامت عمومی مردم و جامعه فیزیوتراپی کشور تلقی گردد. شعب استانی انجمن فیزیوتراپی ایران آمادگی دارند که در صورت تامین ملزومات حفاظت فردی و بهداشتی، در توزیع عادلانه آن بین مراکز فیزیوتراپی در سطح کشور تقبل مسئولیت نمایند.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به موارد پیش گفت ضمن اعلام آمادگی کامل جامعه فیزیوتراپی کشور برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ خواهشمند است که امکانات و تجهیزات ضروری جهت استمرار ارایه خدمات فیزیوتراپی همراه با محدودیت ارایه خدمات غیر اورژانس مورد توجه جدی قرار گیرد و از طرف دیگر این انجمن قادر به بسیج فیزیوتراپیستهای داوطلب جهت ارایه درمان های فیزیوتراپی به مبتلایان و امداد به هم‌وطنان نیز می‌باشد.

به گزارش ایرنا، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 10 اسفند 98، کد مطلب: 83695672: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین