پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۶۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بر لزوم اطمینان بخشی به کشورهای واردکننده کالای ایرانی تاکید کرد.

شعار سال: محمد لاهوتی، درباره اینکه چه اقداماتی لازم است تا شیوع ویروس کرونا در ایران به صادرات غیرنفتی کشور لطمه نزند، اظهار کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و امورخارجه با اطمینان بخشی به کشورهای واردکننده کالای ایرانی با انجام اقدامات و تست های لازم مانع آسیب به صادرات کالاهای ایرانی شوند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشورهای زیادی در سطح دنیا اتفاق افتاده و کشورها با روش‌های مختلف این موضوع را مدیریت کرده‌اند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: متأسفانه شیوع بیماری در کشورمان و سرعت انتشار آن باعث نگرانی‌هایی برای همسایگان شده، به طوری که برخی کشورهای اطراف و همسایه از جمله کویت اقدام به بستن مرزهای خود در مقابل ورود هموطنانمان یا کامیون‌های حمل بار کالاهای ایرانی کرده‌اند.

*** سردرگمی صادرکنندگان در روزهای اخیر

لاهوتی با بیان اینکه اگر این روند طولانی شده و ادامه یابد بر صادراتمان تأثیر می‌گذارد، گفت: در روزهای اخیر صادرکنندگان، رانندگان کامیون و خریداران کالاهای ایرانی با سردرگمی مواجه شده‌اند و مرزها شلوغ است و بیم آن می‌رود که کالاهای صادراتی فاسدشدنی در مرزها از بین برود و صادرکنندگان متحمل ضرر و زیان فراوانی شوند.

وی بیان کرد: اگرچه اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد و حفظ امنیت و سلامت مردم در اولویت است، اما با توجه به اهمیت صادرات در شرایط فعلی کشور، مسؤولان مربوطه نباید از این بخش غافل شوند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در پایان با بیان اینکه با این اقدامات باید از توقف روند عادی صادرات غیرنفتی جلوگیری شود، اظهار داشت: به هر حال ادامه روند تجارت با کار و اشتغال مردم سروکار دارد و توجه به آن ضروری است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 7اسفند1398 ، کدخبر: 161490: sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین