پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
آنچه در این سفر موجب ایجاد جنجال و واکنش‌های مختلف کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد وجود دو مجسمه در محل نشست دو رئیس جمهور و هیئت ترکیه‌ای است که مربوط به دوره عثمانی و شکست ترک‌ها در مقابل روسیه است.
شعارسال:  وجود دو مجسمه تاریخی در محل برگزاری نشست اخیر رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه در مسکو، در فضای مجازی جنجال برانگیخت.
 
به نقل از سی ان ان عربی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به همراه هیئتی عالی رتبه روز (پنج‌شنبه) برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و گفتگو درباره استان ادلب سوریه به مسکو سفر کرد.
 
آنچه در این سفر موجب ایجاد جنجال و واکنش‌های مختلف کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد وجود دو مجسمه در محل نشست دو رئیس جمهور و هیئت ترکیه‌ای است که مربوط به دوره عثمانی و شکست ترک‌ها در مقابل روسیه است.
 
کاربران ترکیه‌ای با انتشار تصاویر این دیدار به مجسمه «کاترین دوم» یکی از قهرمانان روسیه اشاره کردند؛ کسی که عامل شکست عثمانی‌ها در شبه جزیره کریمه در سال ۱۷۷۴ میلادی شده و در فروپاشی حکومت عثمانی سهیم بوده است.
 
در این دیدار همچنین وجود مجسمه‌ای که عبور سربازان روس از بالکان را نشان می‌دهد و نشانه پیروزی روس‌ها بر عثمانی‌ها در سال ۱۸۷۸ میلادی و از دست دادن ۴ منطقه است،  موجب انتقاد فعالان توئیتری در  ترکیه شد؛ چرا که آنان این اقدام را توهین آمیز توصیف کردند.
 
برخی از کاربران توئیتری نیز با انتشار تصاویری از دیدار‌های سابق پوتین در این اتاق با سران سایر کشور‌ها اعلام کردند که این مجسمه‌ها در سایر دیدار‌ها هم بوده است.
 

 ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان پس از دیدار درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، در کنفرانسی خبر اعلام کردند که برای اعلام آتش‎بس در منطقه و اینجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیده‌اند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری    باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:   17  اسفند 1398،کدخبر: 7273616   ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین