پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
مسئولان جشنواره همچنین توضیح دادند که در حال بررسی گزینه‌های مختلف از جمله موکول کردن آن به اواخر ژوئن و اوایل جولای هستند. کنفرانس رسانه‌ای کن که قرار بود در تاریخ 16 آوریل برگزار شود به تعویق می‌افتد.

شعار سال:روز پنجشنبه سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم کن اعلام کردند این رویداد طبق برنامه‌ریزی در تاریخ ۱۲ تا ۲۳ ماه می‌برگزار نخواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کن پس از اصرار مسئولانش برای برگزاری در موعد مقرر٬ بالاخره تسلیم شرایط بحرانی شیوع کرونا شد و برگزاری آن به تعویق افتاد.

مسئولان جشنواره همچنین توضیح دادند که در حال بررسی گزینه‌های مختلف از جمله موکول کردن آن به اواخر ژوئن و اوایل جولای هستند. کنفرانس رسانه‌ای کن که قرار بود در تاریخ ۱۶ آوریل برگزار شود به تعویق می‌افتد.

اتخاذ تصمیم به تعویق انداختن کن پس از آن صورت گرفت که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی گسترده در فرانسه و اروپا برای هفته‌ها جهت مبارزه با شیوع ویروس شده بود و مسئولان جشنواره برای عدم لغو این رویداد پافشاری می‌کردند.

در بخشی از پیام جشنواره کن آمده است: در این زمان بحران جهانی سلامت٬ با ادای احترام و تسلیت به قربانیان بیماری کووید‌ــ‌۱۹ اتحادمان را با تمام کسانی که با این بیماری مبارزه می‌کنند ابراز می‌داریم.

در ادامه تصریح شده است: به‌محض اینکه وضعیت سلامت جهان و فرانسه بهبود یابد٬ در مشورت با دولت٬ هیئت مدیره جشنواره٬ شرکا و کارشناسان صنعت سینما در مورد زمان دقیق برگزاری این رویداد سینمایی تصمیم‌گیری خواهد شد.
بخش بازار فیلم کن نیز به تعویق افتاد، با وجود این، کمپانی استعدادیابی هالیوود طرحی ابتکاری ارائه داد که این بخش به‌صورت مجازی برگزار شود و این طرح تصویب و روز دوشنبه رونمایی شد.

این اولین تأخیر و تعویق در تاریخ ۷۴ ساله جشنواره کن از زمان شروع رسمی این رویداد سینمایی پس از جنگ دوم جهانی در سال ۱۹۴۶ تا کنون است.

۱۹۶۸ میلادی تنها سالی بود که جشنواره کن لغو و کلاً برگزار نشد. در این سال تظاهراتی در سراسر کشور فرانسه در مخالفت با برگزاری کن به‌رهبری فرانسوا تروفو و ژان لوک گودارد٬ اسطوره‌های سینمای موج نوی فرانسه به‌راه افتاد که به لغو برگزاری جشنواره کن انجامید.

تصمیم تعویق جشنواره کن چند روز پس از دستور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر تعطیلی کامل در بالاترین سطح در کشور فرانسه حداقل برای دو هفته اتخاذ شد.

فرانسه با ۱۰ هزار و ۹۹۵ مورد ابتلا و ۳۷۵ مورد فوت بر اثر بیماری کووید‌ــ‌۱۹ پس از ایتالیا و اسپانیا در مکان سوم بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبر گزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۱ فردین ۱۳۹۹، کد خبر:۲۲۲۷۲۰۱، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین