پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
تصمیم رسمی درباره لغو هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به سبب شیوع ویروس کرونا در جلسه روز ۱۵ آوریل بین مسئولان جشنواره و شهر کن گرفته خواهد شد و به صورت رسمی در روز ۱۶ آوریل و در نشست خبری معرفی فیلم‌های حاضر در جشنواره اعلام می‌شود.
شعارسال: هفته‌نامه فرانسوی «لوپوئن» فرانسه ادعا کرد، مسئولان جشنواره کن تصمیم خود را درباره عدم برگزاری این جشنواره در سال ۲۰۲۰ گرفته‌اند.
 
به گزارش ایسنا، این هفته‌نامه فرانسوی اعلام کرد، تصمیم رسمی درباره لغو هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به سبب شیوع ویروس کرونا در جلسه روز ۱۵ آوریل بین مسئولان جشنواره و شهر کن گرفته خواهد شد و به صورت رسمی در روز ۱۶ آوریل و در نشست خبری معرفی فیلم‌های حاضر در جشنواره اعلام می‌شود.
 
«لوپوئن» به نقل از یکی از اعضای هیأت مدیره جشنواره کن نوشته است: تصمیم، گرفته شده و بزرگ‌ترین رویداد سالانه هنر هفتم در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد. بسیار دشوار خواهد بود که ما نتوانیم فیلم‌هایی از چین، کره، ایران و ایتالیا و پنجاه کشور دیگر را برای جشنواره انتخاب کنیم؛ چرا که می‌دانیم بازیگران و عوامل این فیلم‌ها قادر به سفر به جشنواره نخواهند بود. نمایش فیلم در سالن بیش از دو هزار نفری لومیر کن نیز بر خلاف قوانین تازه اعلام شده دولت فرانسه است و کوچک‌ترین هشداری می تواند مخاطبان جشنواره را نگران کند. ظاهرا «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی که امسال به عنوان رئیس هیأت داوران کن انتخاب شده نیز حساسیت زیادی به مسائل بهداشتی دارد و نمی‌توان تصور کرد که او دو هفته را در میان شرایط کنترل نشده بهداشتی و سلامتی حضور یابد.
 
خبر عدم برگزاری جشنواره کن در سال ۲۰۲۰ در حالی توسط این نشریه فرانسوی منتشر شده است که «پیر لسکیور» رئیس جشنواره و «تیری فرمو»، دبیر کن در آخرین مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند همچنان به برگزاری این رویداد سینمایی در تاریخ اصلی خوشبین هستند و امیدوارند دوره اوج شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه مارس به پایان برسد.
 
تاریخ اصلی هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن ۱۲ تا ۲۳ مه (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) است.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   ایسنا ،تاریخ انتشار:     24 اسفند 1398،کدخبر: 98122418621  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین