پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
محققان آمریكا آزمایش‌هایی را با استفاده از داروهایی مانند داروی ضدمالاریا و ضدفشارخون روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ انجام داد‌ند. کرونا تاکنون در جهان بیش از ۲۱۴ هزار نفر مبتلا و ۸۷۰۰ نفر قربانی به جا گذاشته است.

شعار سال :محققان آمریكا آزمایش‌هایی را با استفاده از داروهایی مانند داروی ضدمالاریا و ضدفشارخون روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ انجام داد‌ند. کرونا تاکنون در جهان بیش از ۲۱۴ هزار نفر مبتلا و ۸۷۰۰ نفر قربانی به جا گذاشته است.

محققان جهان تاکنون موفق به تولید واکسن یا شناخت و تجویز دارویی برای درمان بیماری کووید-۱۹ نشده‌اند. آنها همچنان تا زمان ساخت واکسن مورد تایید، بر رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست با مایع و صابون تاکید می‌کنند.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه ۲۹ اسفند (۱۹ مارس)، گزارش کرد که محققان دانشگاه مینه‌سوتا در آمریکا، این هفته آزمایشی را روی ۱۵۰۰ فرد شروع کردند تا دریابند که آیا داروی "هیدروکسی کلروکین" که برای درمان نوعی از بیماری مالاریا تجویز می‌شود، در جلوگیری یا کاهش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیر دارد یا خیر. همزمان دو بررسی و مطالعه دیگر روی داروی فشارخون "لوزارتان" در دست انجام است تا شاید روزنه‌ای برای درمان بیماری کووید-۱۹ باشد.

محققان در چین، استرالیا و فرانسه نیز آزمایش‌هایی را در مورد اثربخشی داروی ضدمالاریا شروع کرده‌اند. این دارو اوایل همین هفته روی "ایلان ماسک"، مدیر اجرایی شرکت تسلا که سال ۲۰۰۰ به بیماری مالاریا مبتلا شده و بهبود یافته بود، آزمایش شد.

در انتظار نتایج مثبت

دکتر جاکوب تولار، معاون دانشکده پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا، گفته است که تلاش محققان آن است تا ببینند چطور می‌توان تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ را به حداقل رساند. او امیدوار است که نتایج اولیه طی هفته‌های آینده مشخص شود.

داده‌های پزشکی نشان می‌دهد که بیشتر مبتلایان به کووید-۱۹، تنها نشانه‌های خفیفی از بیماری آنفلوآنزا را دارند اما در نزدیک به ۲۰ درصد موارد ابتلا، این علائم شدیدتر شده و خود را به شکل نوعی تنگی نفس شدید و "ذات‌الریه" نشان می‌دهد که در آن صورت فرد بیمار حتما باید بستری شود و تحت درمان قرار بگیرد.



هر آنچه باید درباره آزمایش کرونا بدانیم

با شروع ویروس کرونا از دسامبر ۲۰۱۹ که از چین شروع شد و اکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است، تاکنون بیش از ۲۱۴ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا و بیش از ۸۷۰۰ نفر هم در همه کشورها جان خود را از دست داده‌اند. در آمریکا تاکنون دستکم ۱۴۵ نفر فوت شده‌اند.

به گفته کارشناسان ساخت واکسن کرونا ممکن است حداقل یک سال زمان ببرد و تا آن زمان باید در جستجوی درمان‌های مؤثر بود.

محققان فرانسوی هم سه‌شنبه گذشته اعلام کردند که نتایج اولیه از آزمایش داروی هیدروکسی کلروکین روی ۲۴ بیمار نشان داده است که بعد از گذشت شش روز از مصرف این دارو، ۲۵ درصد این بیماران در مقایسه با کسانی که داروهای مسکن مصرف کرده‌اند، همچنان به این ویروس مبتلا هستند.

آزمایش‌ داروی ضدفشارخون

همچنین در این هفته، دانشگاه مینه‌سوتا دو آزمایش در مورد اثربخشی داروی فشار خون "لوزارتان" انجام داد تا ببیند آیا ارتباط مستقیمی ‌میان مصرف این دارو در افراد با فشارخون بالا و درمان بیماری کووید-۱۹ وجود دارد یا خیر.

در آزمایش دوم، محققان دنبال این بودند که بفهمند با مصرف داروی ضدفشارخون آیا می‌توان نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها را محدود کرد یا خیر.

آزمایش داروی "ریمدیزیویر"

شرکت‌های داروسازی هم در تلاش هستند تا با آزمایش داروها، راهی برای درمان بیماری کووید-۱۹ پیدا کنند. در جدیدترین اقدام، شرکت Gilead Science Inc آزمایشی را در مورد داروی "ریمدیزیویر" (Remdesivir) در آمریکا آغاز کرده است. این دارو به شکل تزریق وریدی وارد بدن بیمار می‌شود.

نشریه پزشکی "نیوانگلند"، اوایل ماه مارس در مقاله‌ای تشریح کرد که تزریق این دارو به یکی از بیماران آلوده به ویروس کرونا در آمریکا، موفقیت‌آمیز بوده است.

قرار شده این دارو در اوایل ماه آینده در چین روی بیماران آزمایش شود. البته این دارو قبلاً در مورد بیماری "ابولا" آزمایش شده بود ولی نتایج موفقیت‌آمیزی نداشت. با این حال موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کرد که ماه گذشته این دارو را روی بیماران با وضعیت وخیم، آزمایش کرده است. متخصصان آمریکا امیدوارند این دارو نتایج و اثرات مثبتی برای درمان بیماری کووید-۱۹ داشته باشد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دویچه وله فارسی،تاریخ انتشار:19/3/2020،کد خبر:877608،www.dw.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین