پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تجهیز چند مرکز بهاران به منظور نگهداری از افراد بی‌سرپناه در پی افزایش مراجعات به گرمخانه‌های پایتخت پس از شیوع کرونا خبر داد.
شعار سال: سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تجهیز چند مرکز بهاران به منظور نگهداری از افراد بی‌سرپناه در پی افزایش مراجعات به گرمخانه‌های پایتخت پس از شیوع کرونا خبر داد.

«سید مالک حسینی» سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت گرمخانه‌های پایتخت پس از شیوع کرونا با اشاره به اینکه هنوز موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌های پایتخت ثبت نشده است، گفت: فشار بر روی گرمخانه‌ها در حال افزایش است و تمرکز ما اکنون بر روی نگه داشتن افراد در گرمخانه‌ها است تا کمتر در سطح شهر باشند. در تلاش هستیم که نه به عنوان قرنطینه اجباری بلکه با رفع مایحتاج و نیازمندی هایشان، افراد را در گرمخانه‌ها نگه داریم.

او ادامه داد: برای این منظور به صورت مشاوره‌ای با آن‌ها وارد گفتگو شدیم و درخواست می‌کنیم، نیاز‌های خود را برای ما اعلام کنند تا برای آن‌ها تامین کنیم و تا جایی که امکان دارد، افراد در گرمخانه‌ها بمانند.

حسینی با بیان اینکه هنوز مشکل مجوز متادون تراپی وجود دارد، گفت: به ما مجوز متادون تراپی در گرمخانه‌ها را نداده اند و اگر این مشکل حل شود، اطمینان خاطر داریم که می‌توانیم مراجعه کنندگان به گرمخانه‌ها را در محل نگه داریم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: به صورت پایلوت مشاوره را در گرمخانه بانوان منطقه ۲۲ اجرا کردیم و پاسخ خوبی گرفتیم و همکاران من همزمان در تلاش هستند که در سایر گرمخانه‌ها نیز انجام شود و تا چند روز آینده بتوانیم در عمده گرمخانه‌ها این مشاوره‌ها را اجرائی و نیاز‌های افراد به غیر از مواد مخدر را تامین کنیم تا کمتر از گرمخانه‌ها خارج شوند.

حسینی با اشاره به اینکه محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است، گفت: براساس روال هیچ محدودیتی برای ورود و خروج به گرمخانه‌ها وجود ندارد و هر کسی در هر ساعتی می‌توانست در گرمخانه‌ها رفت و آمد داشته باشد، اما این محدودیت‌ها برای کسانی که به صورت ثابت در گرمخانه‌ها هستند، اجرایی می‌شود. در حدود ۶۰ درصد از مراجعان به گرمخانه‌های پایتخت ثابت هستند و محدودیت‌هایی را برای کسانی که به صورت ثابت در گرمخانه‌ها حضور دارند در نظر گرفته ایم و مقرراتی در خروج و پذیرش تعیین شده است که در طول روز بسته به نوع گرمخانه حداکثر ۲ تا ۳ بار می‌توانند تردد داشته باشند.

او درباره کسانی که برای اولین بار به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: برای این افراد محدودیت ساعت نداریم و در هر زمانی پذیرش می‌شوند. این طرح در گرمخانه منطقه ۲۲ اجرائی شده و انشالله در سایر گرمخانه‌ها نیز اجرائی خواهد شد.

حسینی در خصوص ظرفیت گرمخانه‌های پایتخت پس از شیوع کرونا با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی ورود به گرمخانه‌ها گفت: با این وضعیت و با توجه به مراجعه افراد از مراکز ماده ۱۶ به گرمخانه ها، چند مرکز بهاران را مهیا کرده ایم و در صورت لزوم از این مراکز برای نگهداری افراد استفاده خواهیم کرد.

حسینی همچنین درباره بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از گرمخانه‌های پایتخت گفت: آنقدری خدمات رسانی ما برای آن‌ها تعجب برانگیز بود که از من سوال پرسیدند آیا واقعا همیشه این خدمات را ارئه می‌دهید؟ مراقبت‌های اجرائی در گرمخانه‌ها و تولید ماسک در گرمخانه‌ها برای او به شدت جالب بود و مورد تحسین ایشان قرار گرفت و از ما درخواست کرد نیاز‌های خود را به آن‌ها اعلام کنیم.

او ادامه داد: به دنبال آن هستیم که در مرکز خاورشهر که افراد خاص در آن حضور دارند یک اتاق قرنطینه فعال کنیم و یک سیستم قرنطینه کامل در آنجا راه اندازی شود و با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌هایی که کشور با ورود کرونا با آن روبرو است، از نماینده سازمان جهانی بهداشت درخواست کردیم در راه اندازی این اتاق قرنظینه کمک کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1399، کدخبر: 888161 ، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین