پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
منتخب مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروزه منابع طبیعی یا زمین شهری مالکیت زمین تا پشت دیوار شهر و روستاها را دارد و به نوعی مالکیت زمین در دست کشاورزان منطقه نیست.
شعارسال: منتخب مردم فریدن در مجلس گفت: مالکیت زمینهای کشاورزی فریدن در دست کشاورزان منطقه نیست و این امر مشکلات مختلفی را برای آنها و در راستای رونق اقتصادی منطقه رقم می زند.
 
حسین محمدصالحی دضمن تبریک سال جدید با اشاره به شعار «جهش تولید» اظهار داشت: ایجاد کارگاه‌های زودبازده کوچک و بزرگ اقتصادی در فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت از مهم ترین راهکارهای توسعه اقتصادی در این مناطق است اما متاسفانه هر چهار شهرستان با وجود ظرفیت فراوان منطقه‌ای کم برخوردار و کارهای اقتصادی کمتر انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه جهش تولید بستگی به این دارد که موانع تولید و بروکراسی اداری برداشته شود، گفت: با منتخبین مجلس یازدهم هماهنگ شدیم که در جهت رفع موانع تولید طرحی ارائه کنیم تا در کل کشور و به تبع در شهرستان‌ها موانع برطرف شود و سرمایه‌گذار با فراغ بال و آسایش بیشتری سرمایه‌گذاری کند، البته بیشترین بروکراسی اداری در شهرستان‌ها است.
 
موانع اداری به غول بی‌شاخ و دم بزرگی تبدیل شده است
 
منتخب مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در منطقه سرمایه‎گذار داریم منتها رغبتی برای سرمایه گذاری ندارند که دلیل آن موانع اداری است که به غول بی شاخ و دم بزرگی تبدیل شده است و هزاران مشکل ایجاد می‌کند.
 
وی بیان داشت: جهش تولید باید با توجه به استعداد هر منطقه صورت گیرد و در این منطقه ظرفیت فراوانی در بخش دامداری و کشاورزی وجود دارد و می‌بایست در زمینه فرآوری تولیدات دامی و لبنی و صنایع تبدیلی کار شود.
 
محمدصالحی تصریح کرد: مشکلات منطقه بیشتر مربوط به منابع طبیعی، زمین شهری و محیط زیست است، اگر هماهنگی‌های لازم در منطقه و استان انجام شود برخی مشکلات قابل حل خواهد بود.
 
وی گفت: اگر سرمایه گذاری برای ایجاد یک کارگاه اقتصادی وارد شهر شود برای تملک زمین با شهرداری مشکل پیدا می‌کند که پس از تملک زمین، زمین شهری مدعی می‌شود با برطرف شدن این مشکل منابع طبیعی مدعی می‌شود و پس از رفع این مشکل محیط زیست ورود پیدا می‌کند در واقع یک زنجیره اداری باید طی کند در صورتی که با برگزاری جلسه مشکلات در شهرستانی باید برطرف شود.
 
مالکیت زمینهای کشاورزی در فریدن بزرگ در دست کشاورزان منطقه نیست
 
منتخب مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروزه منابع طبیعی یا زمین شهری مالکیت زمین تا پشت دیوار شهر و روستاها را دارد و به نوعی مالکیت زمین در دست کشاورزان منطقه نیست.
 
وی افزود: کشاورزی در روستا قصد ایجاد کارگاه دارد اما با هزار مشکل مواجه است، زمینی که از پدرش به ارث دارد را مالک نیست و پس از فراز و نشیب فراوان دیگر انگیزه سرمایه گذاری را از دست می‌دهد و سایر سرمایه گذاران نیز با دیدن بروکراسی اداری پیش قدم نخواهند شد.
 
محمدصالحی افزود: در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع دستی برنامه داریم که با شناسایی موانع رفع تولید که البته تاحدودی شناسایی شدند در جهت رفع این مشکلات پیش قدم خواهیم شد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  مهر   ،تاریخ انتشار: 9  فروردین    1399،کدخبر:4887470 www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین