پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دومین کشوری بودیم که بعد از چین کرونا واردش شد و باید بگویم اگر روند شیوع همین‌گونه ادامه پیدا کند قطعا آخرین کشوری خواهیم بود که با این بیماری خداحافظی خواهیم کرد

شعار سال: نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دومین کشوری بودیم که بعد از چین کرونا واردش شد و باید بگویم اگر روند شیوع همین‌گونه ادامه پیدا کند قطعا آخرین کشوری خواهیم بود که با این بیماری خداحافظی خواهیم کرد. آنهایی که این روزها مدام وزارت بهداشت و دولت را تخریب می کنند؛ کجا هستند؟! مسئولان باید به جای تخریب و انداختن تقصیر به گردن یکدیگر به اجماع برسند و تصمیمات واحد و سختگیرانه داشته باشند

به گزارش سالم‌خبر،عزیز اکبریان در گفت و گو با ایلنا با اشاره به جرایم در نظر گرفته شده در خصوص افرادی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض می‌کنند، گفت: گفته شده ۵۰۰ هزار تومان جریمه افرادی است که مقررات قرنطینه را نقض می‌کنند، ما اصلاً نباید بگذاریم ماشینی از خانه بیرون بیاید 

که برایش جریمه در نظر بگیریم، معتقدم اگر این کار انجام شد به جای ۵۰۰ هزار تومان باید یک میلیون تومان جریمه شود و خودروی کسی که این قانون را نقض نمی‌کند به پارکینگ برده شود و تا بعد از قرنطینه نیز به او بازگردانده نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اینکه می‌گویند قرنطینه نداریم که نمی‌شود؛ معتقدم اگر روز اول قم را قرنطینه می‌کردیم و اجازه نمی‌دادیم خودرویی از این شهر خارج شود و مراکز غیرضروری را بسته بودیم، تا این حد بیماری شیوع پیدا نمی‌کرد. امروز هنوز زوار خارجی در شهر قم رفت و آمد دارند! باید برای این مسئله فکری کرد زیرا مبارزه با بیماری چون کرونا شوخی‌بردار نیست.

اکبریان ادامه داد: پلیس همیشه در خط اول بوده و در این روزها همه تلاش خودش را کرده است من معتقدم 
باید خودرویی که از خانه‌اش خارج می‌شود به پارکینگ برد و صاحبش را چندین برابر جریمه کرد. باید محدودیت‌ها را تا زمانی ادامه دهیم که این بیماری از کشور خارج شود در غیر این صورت دو الی سه ماه دیگر باز می‌گوییم قرنطینه و دوباره بخش‌های دیگر را درگیر می‌کنیم.

وی گفت: ۵ روز مانده بود عید گفتم تا ۱۵ روز بعد عید قرنطینه ایجاد کنیم اما نشد. استانداران مازندران و گیلان مبادی ورودی شهرها را بستند اما گفتند که باید باز شود؛ اگر ما قصد داریم با بیماری مبارزه کنیم باید تصمیم جدی بگیریم در غیر این صورت کرونا حالا حالاها در کشور خواهند ماند‌.
 
نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: متاسفانه تصمیم‌گیری واحدی در مبارزه با شیوع کرونا نداریم. رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تهران اعلام می‌کند 
دوشنبه و سه‌شنبه هیچ کسی از خانه‌اش بیرون نیاید اما استاندارد می‌گوید فقط بوستان‌ها و پارک‌ها تعطیل هستند؛ خب با این تصمیمات یک بام و دو هوا که نمی‌شود با بیماری مقابله کرد.

وی ادامه داد: بیماری کرونا یک جنگ میکروبی است باید تصمیمات حاکمیتی در آن دخیل شود. امروز برخی از اماکن باز هستند فردا بسته می‌شوند، پس‌فردا دوباره باز می‌شوند. اینگونه حرکات تاثیری در ریشه کردن بیماری ندارد.

وی با بیان اینکه با وضعیتی که امروز در کشور وجود دارد شاید مبارزه با این بیماری ماه‌ها طول بکشد، گفت: طرف مغازه‌اش را می‌بندد ۲ روز بعد دوباره باز می‌کند و یا جاهای دیگر مانند ادارات و دیگر نهادها هم همین گونه‌ رفتار می‌کنند، ما باید یک تصمیم واحد بگریم تا کرونا از کشور خارج شود.

اکبریان رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تهران اعلام می‌کند دوشنبه و سه‌شنبه هیچ کسی از خانه‌اش بیرون نیاید اما استاندارد می‌گوید فقط بوستان‌ها و پارک‌ها تعطیل هستند؛ خب با این تصمیمات یک بام و دو هوا که نمی‌شود با بیماری مقابله کرد
ادامه داد: در همان روزهای اول باید بانک‌ها و ادارات را تعطیل می‌کردیم اما امروز می‌بینیم یک سومشان باز هستند و مردم پشت درشان صف می‌کشند. باید از همان ابتدا می‌گفتیم ۲۰ روز بانک نداریم خدمات در ادارات ارائه نمی‌شود.

وی افزود: با بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان و پدافند غیرعامل صحبت کردم آنان ابراز می‌کردند این وضعیت رضایت‌بخش نیست و باید به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام ورزیم و اتفاقاً برای اینکه این طرح اجرایی شود جرایم سنگین‌تر اتخاذ شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید شرایط سختگیرانه‌تری به وجود بیاوریم، باید به فکر آحاد مردم، اقتصاد و منافع ملی باشیم و اتفاقاً نباید بگذاریم چیزی به شوخی و مدارا گرفته شود.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه 
داد: در تهران چندین میلیون خودرو وجود دارد اما زندگی افراد به خاطر ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر به بازی گرفته می‌شود که باید با این افراد برخورد سنگین و جریمه‌های چندین برابری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی و کادر درمان در حال خسته شدن هستند. چین با داشتن یک و نیم میلیارد نفر جمعیت ظرف ۲ الی ۳  ماه بیماری را جمع کرد، اما در کشور ما هنوز این روند سیر صعودی دارد که با بازگشت مردم از مسافرت معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در برخی روستاها کرونا دیده می‌شود که افراد از شهرها این بیماری را به آنجا برده‌اند؛ این بیماری شوخی بردار نیست و ما نمی‌توانیم با تصمیماتی که یک بام و دو هوا هستند با آن مقابله کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سالم خبر،تاریخ انتشار:12فروردین1399،کد خبر:6464،www.saalemnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین