پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
با اعلام اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تعداد بیشتری از کارمندان باید سرکار حاضر شوند و به دلیل اجرا طرح ترافیک مجبورند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما گفته می‌شود شیوع ویروس کرونا در مکان‌های عمومی بیشتر است و این مساله تنها ژست مبارزه با کرونا است.

شعار سال:با اعلام اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تعداد بیشتری از کارمندان باید سرکار حاضر شوند و به دلیل اجرا طرح ترافیک مجبورند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما گفته می‌شود شیوع ویروس کرونا در مکان‌های عمومی بیشتر است و این مساله تنها ژست مبارزه با کرونا است.

طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی از چند روز پیش به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که در این راستا نظرات مختلفی از سوی مدیران و مردم گفته شد.

اما مساله که مهم است و بیشتر مد نظر مسولان وزارت بهداشت و کرونایی ایران است یعنی «به حداقل رساندن یا جلوگیری از تماس با افراد دیگر» چیزی است که آن به فاصله گذاری اجتماعی فیزیکی اطلاق می‌شود و اولین گام آن، پرهیز از مصافحه و درآغوش کشیدن و دست دادن و البته دورکاری و دوری داوطلبانه از حمل و نقل عمومی است.

از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید. به مکان‌های تجمع افراد نروید، هیچ ملاقاتی را انجام ندهید. اگر واقعا ناچار هستید که بیرون بروید، فاصله ۲ متری خودتان را با افراد دیگر حفظ کنیدزیرا متاسفانه برای اینکه بتوانیم جلوی شیوع ویروس را بگیریم دیر شده است. اما با این عمل می‌توانیم روند شیوع بیماری را کند کنیم. در واقع حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث می‌شود موقعیت‌های کمتری پدید بیاید که ویروس فرصت داشته باشد از فردی به فرد دیگر سرایت کند شاید این حرف خیلی ساده و آسان به نظر آید، اما باید بگوییم که عملا در کلانشهر‌ها غیرقابل اجرا است مانند همان تصاویر که هفته گذشته از مترو و اتوبوس ها تهران منتشر شد و به راحتی دیدیم آمار ابتلا به ویروس کرونا را در چند روز گذشته بالا برد.
آیا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای سرگرم کردن مردم است؟

حالا امروز شنبه مرحله دوم این فاصله گذاری آغاز شده است و تعداد بیشتری از شهروندان مجبور هستند در محل کار خود حضور پیدا کنند از همین رو ایرج حریرچی معاون معاون کل وزارت بهداشت در گفتگوهای مختلف برای تشریح این طرح اعلام کرد که حمل و نقل عمومی پرخطرترین نوع رفت و آمد در زمان شیوع ویروس کرونا است و بیشتر کسانی که از این حمل و نقل استفاده می کنند دچار ویروس خواهند شد اما تناقض اینجا به وجود می آید که آیا جان انسان ها برای مسولان شهری هم مهم است یا خیر؟

آیا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای سرگرم کردن مردم است؟
آیا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای سرگرم کردن مردم است؟
وقتی اخبار روز گذشته را مرور می کنیم می بینیم که پیروز حناچی با افتخار از مشخص کردن فاصله در اتوبوس مترو صحبت می کند و عدم رعایت را به گردن مردم می اندازد مردمی که به دلیل گرانی بنزن تا همین 2ماه پیش کاملا به هم چسبیده در مترو و بی آرتی رفت و آمد می کردند و خبری از ازدیاد واگن و اتوبوس نبود اما نکته قابل توجه اینجا بیشتر نمایان خواهد شد که مسولان شهری ژست کار کردن به خود می گیرند اما نگران جیب هایشان هستند به طوری که حاضر نشدند در زمان شیوع کرونا طرح و ترافیک برداشته شود تا حداقل برخی از مردم با ماشین ها شخصی به محل کارشان بروند.

آیا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای سرگرم کردن مردم است؟

گفتنی است تناقض ها در این زمان پایان ندارد و مردم و هموطنان با رعایت نکات بهداشتی و نکاتی همچمون از خانه کار کردن، فاصله داشتن با همکاران کم کردن ارتباطات اجتماعی و ملاقات‌های غیرضروری در محل کار و نرفتن به غذاخوری محل کارخودشان به داد یکدیگر برسند.

همچنین از دیگر توصیه ها این است که در مکان‌های تجمع مثل رستوران‌های، سالن‌های ورزش، حاضر نشوید. از مسافرت خودداری کنید. اگر مجبور هستید غذای آماده مصرف کنید در محل آن را نخورید. سفارش دهید و در درب منزل تحویل بگیرید. از فردی که غذا را آورده بخواهید همان پشت در غذا را بگذارد و برود تا خطر ابتلا برای هردوی شما کاهش یابد.

وقتی ناچار هستید به فروشگاه بروید این کار را در غیر از ساعات شلوغی انجام دهید. فاصله دو متری را با دیگران حفظ کنید چرا که یک عطسه یا سرفه کافی است بیماری را بگیرید.

حالا که مدرسه فرزندانتان تعطیل شده است آن‌ها را به پارک یا مکان‌های تجمع نبرید نگذارید احساس اینکه «من که سالم هستم» شما را فریب دهد.

حتی اگر احساس می‌کنید که خوب هستید، باز هم ممکن است آلوده شده باشید و ویروس را در دوره نهان خود به دیگران منتقل کنید. دیگرانی که ممکن است از قشر آسیب‌پذیر جامعه باشند و توان تحمل بیماری جدی را نداشته باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:23فروردین1399،کد خبر: 839582،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
دولت فقط می خواد نشون بده برای حفظ جون مردم کاری میکنه ولی در عمل هیج کاری نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین