پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
سیلاب‌ اخیر در خراسان رضوی موجب بروز خسارت در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه به باغ‌ها و مزارع، راه‌ها و آب‌گرفتگی منازل مسکونی شده است.

شعار سال:  بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده به علت بارش‌های شدید باران از عصر روز جمعه تاکنون با جاری شدن سیلاب‌های ویرانگر خسارات‌های سنگینی به بخش راه‌ها، منازل و حوزه کشاورزی شهرستان سبزوار وارد شده است.

جاری شدن سیلاب روز گذشته در داخل شهر سبزوار باعث آبگرفتگی برخی از منازل این شهرستان و بسته شدن میدان سربداران در شب گذشته و همچنین مسدود شدن راه سبزوار به تهران شد که با تلاش نیروهای امدادی، راهداری و پلیس راه این مسیر حوالی نیمه شب گذشته بازگشایی شد.

همچنین حسن عابدی پور، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت: با تلاش بی وقفه عوامل راهداری و پلیس راه هر دو لاین شمالی و جنوبی محور سبزوار- شاهرود بازگشایی شده است.

وی افزود: سطح این جاده همچنان لغزنده است و از همه رانندگان می‌خواهیم تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

اگر چه مسیر تهران بازگشایی شده است اما تصاویر صبح امروز منتشر شده در شبکه‌های مجازی از این مسیر نشان می‌دهد ترافیک سنگینی در برخی از نقاط محور سبزوار به تهران و بالعکس در مسیرهایی که بازگشایی شده وجود دارد.

جلوگیری از خاموشی برق روستاها در خوشاب

امان الله خدمتگزار، فرماندار خوشاب نیز در رابطه با بارندگی و خسارت‌های احتمالی در شهرستان خوشاب اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش باران طبق پیش بینی اداره هواشناسی ادامه دارد لذا براورد خسارات در بخش کشاورزی باید در چند روز آینده انجام شود.

وی اضافه کرد: مدیریت اداره برق خوشاب با تشکیل سه گروه عملیاتی جهت رفع خاموشی‌های ناشی از بارندگی‌های شدید و سیل به محل قطعی خطوط برق اعزام شدند. با توجه به شدت باران، طوفان، سیل و رعد و برق بعضاً برخی از روستاها دچار مشکلاتی از جمله قطع سر خط برق، سیم پارگی، باز شدن سیم‌های مسیر اصلی خطوط برق در بخش فشار متوسط و نفوذ آب به داخل تابلوی توزیع برق، شده بودند. همه این موارد با توجه به پراکندگی منطقه و بعد مسافت از مرکز شهرستان، توسط نیروهای اتفاقات برق شهرستان در کوتاه‌ترین زمان رفع شد.

خدمتگزار با اشاره به اینکه براثر بارش‌های شدید شب گذشته و امروز راه برخی مناطق در دره یام مسدود شده بود، افزود: با تلاش تیم راهداری این مسیرها به صورت کامل بازگشایی شدند و مشکل آبگرفتگی روستای فوجی نیز با اعزام تیم راهداری به محل برطرف شد.

نماینده عالی دولت در خوشاب با اشاره به خسارت وارد شده به برخی از منازل روستایی، تصریح کرد: به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است خسارت احتمالی در حوزه‌های مختلف را بررسی و آن را اعلام کنند.

مسدود شدن راه‌ها ی روستایی در جوین

حسین جمشیدی، فرماندار شهرستان جوین نیز در رابطه با آخرین اقدامات انجام شده در این شهرستان، بیان کرد: محور «نقاب به انداه» به علت تخریب پل ارتباطی و همچنین تخریب عرض جاده مسدود شده بود که بلافاصله این مسیر در دست تعمیر قرار گرفت.

فرماندار جوین با بیان اینکه در محور نقاب نیز سیل باعث ایجاد خسارت‌هایی شده بود، ابراز کرد: در محور جغتای به برغمد در دو نقطه تخریب پل داشتیم اما عبور و مرور خودروها از لاین کناری جاده با کندی در حال جریان است.

جمشیدی با اشاره به کند شدن سرریز آب سد کمایستان، اضافه کرد: برای اولین بار آب این سد سرریز شد لذا برخی از ساکنین روستاهای پایین دست به حال آماده درآمدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت این سد از حالت اضطرار خارج شده و خطر شکستگی سد وجود ندارد، افزود: این آمادگی در مردم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بعدی ایجاد شده و در حال حاضر از خسارت به یک میلیون و۸۰۰ هزار متر مربع زمین‌های پایین دست جلوگیری شد.

فرماندار جوین اضافه کرد: سیلاب‌های چند روز گذشته به بخش کشاورزی منطقه، برخی از منازل و راه‌ها خسارات سنگین و جدی وارد کرده است ولی با توجه به ادامه بارندگی‌ها در روزهای آینده برآورد خسارات انجام خواهد شد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:24فروردین1399،کد خبر:4898374،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین