پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
طی مراسمی عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر با حضور استاندار شهردار ، فرماندار ، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای شهر در «حسن آباد» آغاز شد؛ آن طور که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به «خراسان رضوی» اعلام کرده .

شعار سال:طی مراسمی عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر با حضور استاندار  شهردار ، فرماندار ، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای شهر در «حسن آباد» آغاز شد؛ آن طور که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به «خراسان رضوی» اعلام کرده ، این اردوگاه در دو فاز و با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان احداث می شود که 60 درصد از هزینه ساخت آن  توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و 40 درصد دیگر نیز با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی مشهد تامین می شود که در فاز اول 500 نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی سه هزار نفر را پوشش می دهد. محمدحسین صالحی با بیان این که  تا پایان 1398 ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد 1800 نفر بود و با کمک دستگاه‌های مختلف تا پایان سال 99 ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به بیش از  پنج هزار نفر خواهد رسید و در سال بعد نیز به بیش از 7500 نفر افزایش خواهد یافت،افزود: به این ترتیب تا سال 1400 مشهد بدون معتاد متجاهر خواهد بود. وی با اشاره به دستور استاندار در سال گذشته مبنی بر این که طرح  مشهد شهر بدون معتاد باید عملی شود، اظهار کرد: سال 98 طبق دستور استاندار طرح شهر مشهد، شهر بدون معتاد آغاز شد و یکی از مهم‌ترین مشکلات مکان نگهداری این افراد بود. با افتتاح این مرکز بسیاری از مشکلات نگهداری معتادان حل می شود.
اتمام پروژه 135 روز دیگر
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: تاکنون از طریق مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد، کمک های زیادی به بهزیستی برای درمان و نگهداری از معتادان متجاهر شده است و سالانه سه میلیارد تومان اعتبار برای این کار به سازمان بهزیستی اختصاص داده می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ محمدرضا حیدری افزود: موضوع آسیب های اجتماعی در شهر مشهد یکی از دغدغه های بزرگان نظام و کشور است و زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست که در معرض برخی آسیب ها باشد.
همچنین معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، از تفویض اعتبار 10 میلیارد تومانی برای احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در حسن آباد خبرداد و گفت: مساحت این مکان حدود 3.2 هکتار است و در فاز یک آن محوطه سازی حدود 2.2 هکتار را انجام خواهیم داد، همچنین در این فضا سه سوله وجود دارد که آن ها را کامل بازسازی و بهینه سازی و حدود 2 هکتار از محوطه 3.2 هکتاری را آسفالت و جدول گذاری خواهیم کرد. خلیل  ا... کاظمی در این باره اظهار کرد: روزشمار پروژه نیز از امروز(سه شنبه)  آغاز می شود و اتمام آن 135 روز طول خواهد کشید.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد، پیش‌نویس طرح تهیه و آماده‌سازی بانک اطلاعاتی مربوط به معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار و زنان آسیب‌پذیر و غیره را آماده کرده است و امیدواریم با همکاری مسئولان شهری، خیرین شهریار، تشکل‌های مردمی و ... بتوانیم ظاهر و باطن کنونی شهر مشهد را بهبود ببخشیم. سیدمحسن حسینی‌پویا  در این باره اظهارکرد: شورای شهر مشهد درصدد است بحث شهر بدون معتاد متجاهر را فراتر از آن چه هست، دنبال کند و مورد توجه قرار دهد؛ برهمین اساس موضوعاتی چون شهر بدون متکدی، شهر بدون کارتن‌خواب، شهر بدون بی‌خانمان، شهر بدون کودک کار و ... نیز در دستورکار قرار گرفت.
۱۱۲ هزار ملک مازاد در استان
اما موضوع مهمی که استاندار خراسان رضوی در این مراسم به آن اشاره کرد، املاک مازاد نهادها در خراسان رضوی بود.  به گفته علیرضا رزم حسینی، دولت به دستگاه های تحت مدیریت خود تکلیف واگذاری املاک مازاد را ابلاغ کرده تا این املاک برای اجرای پروژه‌های مختلف استفاده شود. هم اکنون ۱۱۲ هزار ملک مازاد بر نیاز، متعلق به نهادهای حکومتی و دستگاه های اجرایی در این استان وجود دارد. به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی ۵۰ درصد این املاک را فاقد بهره‌وری اعلام کرد و افزود: ۲۱ هزار قطعه ملک از این تعداد املاک مازاد در خراسان رضوی، مربوط به دستگاه های اجرایی و ۹۱ هزار قطعه متعلق به نهادهای حکومتی است؛ با واگذاری این املاک می‌توان با صرف هزینه ای مختصر پروژه‌های دیگری را اجرایی کرد.
 وی در ادامه به ساخت اردوگاه جدید برای معتادان متجاهر در مشهد اشاره کرد و گفت: از اجرای این پروژه خشنود نیستیم اما برخی افراد جامعه به دلیل مشکلات و نارسایی های فرهنگی، اقتصادی و  اجتماعی گرفتار اعتیاد می‌شوند که باید به عنوان یک بیماری برای درمان آن ها برنامه‌ریزی کرد.رزم‌حسینی گفت: در موضوع سامان دهی معتادان علاوه بر حل مشکل اعتیاد آن ها، باید توانمندی و بنیه اقتصادی این افراد نیز تقویت شود تا شعار «شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر» در مشهد محقق شود. وی در ادامه همچنین به گسترش شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره کرد و گفت:  میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرهایی که در آن ها استفاده از ماسک برای شهروندان اجباری اعلام شده، به صفر رسیده ‌است، اگر همه ما مراقبت های بهداشتی را به طور جمعی و فردی انجام دهیم، کار دولت و کار مردم به خاطر ویروس کرونا تعطیل نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پیشخوان ، تاریخ انتشار: 25 تیر 1399، کد خبر:187555،www.pishkhan.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین