پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۷۰۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
یک کارشناس اقتصادی معتقد است امروز که کشور با بحران کرونا و تحریم‌ها در شرایط جنگی به سر می‌برد، دولت باید از طریق دریافت مالیات از بنگاه‌های سود ده، سود سپرده و سهام بازار سرمایه، کاهش درآمدهای نفتی را جبران کند.

شعارسال: یک کارشناس اقتصادی معتقد است امروز که کشور با بحران کرونا و تحریم‌ها در شرایط جنگی به سر می‌برد، دولت باید از طریق دریافت مالیات از بنگاه‌های سود ده، سود سپرده و سهام بازار سرمایه، کاهش درآمدهای نفتی را جبران کند.
 
«احسان سلطانی»، تحلیلگر اقتصادی، در خصوص وضعیت اقتصاد کشور با وجود تحریم‌ها و کاهش درآمدهای ارزی توضیح داد: اگر دولت 25 درصد از سود سپرده بانکی را مالیات دریافت کند، می‌تواند در سال جاری 100 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.
 
او با اشاره به اینکه کشور در شرایط جنگی از لحاظ اقتصادی به سر می‌برد، بیان کرد: دچار یک سیستم غارتی فاسد شده‌ایم که از اقتصاد رانت‌های کلان می‌گیرند و مالیات‌های پایین می‌پردازند.
 
سلطانی تاکید کرد: باید از بنگاه‌های رانتی که سود بالایی دریافت می‌کنند مثل پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و ... مالیات مناسب دریافت کرد.
 
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: برخی با خرید یک سهام در بازار سرمایه، پول خود را طی یک سال 6 برابر کرده‌اند چرا این افراد باید از مالیات معاف باشند؟
 
به گفته سلطانی، بانک‌های خصوصی با استقراض از بانک مرکزی پایه پولی را بالا برده و موجب افزایش نقدینگی شدند و خود این بانک‌ها در حال حاضر سهام‌داران اصلی بورس هستند.
 
این کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید از وابستگان به قدرت، بنگاه‌های خصولتی مثل فولاد مبارکه و بنیاد‌هایی با سودهای بالا مثل مولی‌الموحدین که منابع کشور را استفاده می‌کنند، مالیات بگیرد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   برنا ،تاریخ انتشار:  26 فروردین    1399،کدخبر 987583 :  www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین