پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون با انتقاد از ادامه ساخت سریال «پایتخت» گفت: هرچیزی یک تاریخ مصرف دارد، اکنون تاریخ مصرف «پایتخت» علی رغم برخی ویژگی ها و امیتازهای مخاطب پسند به پایان رسیده است.

شعار سال: جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به سریال «پایتخت» گفت: سریال «پایتخت» با توجه به موضوع و مقوله مهم ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه به محوریت خانواده، نخستین قسمت آن تولید شد. این سریال تا 3 فصل نخست با وفاداری به این مقوله تلاش داشت تا ضمن پرداختن به مسائل و مناسبات خانوادگی و ملی به این موارد به خوبی توجه کند و با استفاده از شخصیت های ملموس و چاشنی طنز، مخاطب را سمت خود بکشاند.

او ادامه داد: از فصل 3 به بعد و با باز شدن پای اسپانسرها به تلویزیون مسائل ، نگاه و نگرش این سریال دگرگون شد، به گونه ای که از آن پس محوریت سریال به سمت سیاست اسپانسرها و اطاعت سوداگرانه برخی مدیران روبه رو شد. به همین دلیل «پایتخت» از مسیر پیشین خود که راه درستی را طی می کرد فاصله گرفت.

این منتقد تصریح کرد: «پایتخت» صرفا به عنوان یک مجموعه حادثه پرداز، ماجراساز همچنان سعی می کرد با همان کاراکترهای ارائه شده و تغییراتی در لوکشین، مخاطب را همراه خود داشته باشد و سعی کند با ایجاد جذابیت های کمدی بعضی از شخصیت ها را برای مخاطب جذاب کند. این روند نمی توانست ادامه پیدا کند چراکه یک مجموعه هنری تصویری چه در سینما و چه در تلویزیون بیش از هرچیز به شخصیت پردازی و داستان خوب و پرداخت مناسب و کارگردانی حرفه ای نیاز دارد. این روند تا جایی کشیده شد که فصل ششم آن مورد انتقاد قرار گرفت.

جبار آذین بیان داشت: درواقع فصل ششم این سریال از جهات مختلف دچار مشکلات محتوایی، پرداختی و ساختاری شد. سریال «پایتخت» دیگر پاسخگوی نیاز مخاطب نیست، گرچه عوامل آن مثل مدیران و اسپانسرها  تلاش دارند ادامه آن تولید شود اما حقایقِ به اثبات رسیده نشان می دهد که «پایتخت» با این شکل و شمایل دیگر نمی تواند مخاطب را ارضا کند.

این منتقد اظهار داشت: «پایتخت» دیگر ظرفیت ادامه ساخت فصل های دیگر را ندارد چون هرچیزی یک تاریخ مصرف دارد و تاریخ مصرف این سریال علی رغم برخی ویژگی ها و امتیازهای مخاطب پسند به پایان رسیده است. اگر اصرار بر تولید فصل های دیگر باشد، حکایت آب در هاون کوبیدن و هدر دادن بودجه، امکانات و توانایی های عوامل و بازیگران آن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 27 فروردین 99، کد مطلب: 987929: www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین