پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۰۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری در واکنش به صحبت های عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور درباره دلارهای گمشده واکنش نشان داد.

شعارسال:همتی نسبت به گزارش دیوان محاسبات درباره ارز‌های گمشده واکنش نشان داد.
 
 عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری در واکنش به صحبت های عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور درباره دلارهای گمشده واکنش نشان داد.
 
واکنش رئیس بانک مرکزی به گزارش دیوان محاسبات درباره ارز‌های گمشده
 
رئیس‌کل بانک مرکزی درباره بلاتکلیفی 4.8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی در سال 97 گفت: البته آن زمان من نبودم، ولی این 4.8 آن‌طور نبود که دوستان گزارش دادند؛ در سال 97 حدود 30 میلیارد دلار ارز بانکی تأمین مالی شد که 20‌ــ‌19 میلیارد ارز 4200 تومانی بود و بعد از ماه ششم سیاست‌های ارزی تغییر کرد؛ این ارز‌ها خیلی‌هایشان برای واردات رفت؛ این گزارش 12 آذر 98 تهیه شده که این 4.8 الان به 3 میلیارد رسیده است که به‌معنای گم شدن نیست بلکه دلایلی دارد که اعلام شده از جمله عدم ورود کالاها، محاسبات گمرکی و... است.
 
همتی ادامه داد: از این 3 میلیارد دلار، 1.5 میلیارد دلار که به‌نظر ما واردکننده به تعهد خود عمل نکرده است اسامی‌شان را به سازمان تعزیرات داده‌ایم و چند صد میلیون دلار به مسئله کیفری رسیده و عاملان آن در زندان هستند؛ این‌طوری نیست که 4.8 میلیارد ناپدید شده و رفته باشد بلکه همه چیز مشخص است و حساب و کتاب دارد.
 
او درباره واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فقط 40 درصد از اموال واگذار شده، گفت: من این اعداد را قبول ندارم؛ نمی‌گویم همه را واگذار کرده‌اند، ولی عمده واگذار شده است. البته برخی را نتوانستند بفروشند و بعضاً املاک تملیکی هم به آن اضافه شده است. بانک مرکزی هر روز پیگیر این موضوع است و سال گذشته روند واگذاری بانک‌ها خیلی خوب بوده است.

در ادامه می‌توانید صحبت‌های همتی را در این خصوص مشاهده کنید:
 
تعداد بازدید : 6

 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی اعتمادآنلاین ،تاریخ انتشار:27  فروردین    1399،کدخبر  : 399909، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین