پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
اختصاص باکسی از نیم تای بالای سایت ایرنا در سمت چپ پایین آن، به شهرداری تهران از موقعی روال شده است که « غ. م » مشاور مدیرعامل کنونی ایرنا به سمت رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران منصوب شد و وی نیز متقابلا «پ.الف» معاون خبری ایرنا را به عضویت در کمیتۀ ارزیابی صلاحیت مدیران روابط عمومی بخش های شهرداری تهران منصوب کرد.

شعار سال: بررسی ها نشان می دهد که سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  باکسی را به شهرداری تهران اختصاص داده است به طوری که هر خبری از شهرداری تهران از شهردار تا دیگر مدیران این نهاد با هر میزان ارزش خبری یا بدون این ارزش، جای خود را در صفحه اول سایت ایرنا دارد. 

اختصاص باکسی از نیم تای بالای سایت ایرنا در سمت چپ پایین آن، به شهرداری تهران از موقعی روال شده است که « غ. م » مشاور مدیرعامل کنونی ایرنا به سمت رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران منصوب شد و وی نیز متقابلا «پ.الف» معاون خبری ایرنا را به عضویت در کمیتۀ ارزیابی صلاحیت مدیران روابط عمومی بخش های شهرداری تهران منصوب کرد. مضافاً که همسر «الف» نیز خود از مدیران کنونی شهرداری تهران هم است.

یکی از آخرین تجلیات اختصاص باکس سایت ایرنا به شهرداری تهران خبری بود که از دیروز تا امروز در صفحه اول این سایت منتشر شد و مربوط به گفتگوی شهردار تهران با شهردار سئول (مرکز کره جنوبی) بود.خبری دستکم بلحاظ این تیتر؛ فاقد ارزش خبری.

 

 

اجمالا اینکه این خبر با عنوان« گفتگوی تصویری شهرداران تهران و سئول» منتشر شد.  این گونه تیتر زنی به خوبی نشان می دهد که خبرهایی همچون این خبر شهرداری تهران سفارشی است و هم نشانگر  ضعف حرفه ای و نگارشی در ایرناست که با کنار زدن خیل عظیم نیروهای حرفه ای و مجرب ایرنا از سمت های تصمیم سازی خود را نشان می دهد. وگرنه در همین خبر سفارشی و اظهارات شهردار سئول مطالبی خبری هم یافت می شود اما یافتن آنها نیازمند وجود افراد توانمند است. 

 

 

 

اما برخلاف این ذوق زدگی شهرداری تهران و ایرنا از این خبر و گذاشتن آن در صفحه اول سایت ایرنا آن هم با این تیتر ابتدایی، نه خبرگزاری اصلی کره جنوبی (یونهاپ) و نه سایت شهرداری سئول به این گفتگو شهردار تهران با شهردار سئول وقعی ننهادند زیرا آنها براساس ارزش های خبری و نه سفارش دهی، اقدام به انتشار خبر و برجسته سازی آن می کنند.

در زیر صفحات سایت یونهاپ و شهرداری سئول درست همزمان با انتشار این خبر در سایت ایرنا ملاحظه می شود که هیچ اشاره ای به این گفتگو نکرده اند.

الف- سایت یونهاپ

 

 

 

 

ب- سایت شهرداری سئول

 

 

اما نکته مهم دیگر را در انتها باید گفت و آن گاف بزرگ و غیرقابل اغماض مرکز ارتباطات شهرداری تهران و  ایرنا در نگارش غلط نام شهردار سئول است. 

براساس سند زیر مربوط به سایت شهرداری سئول، نام شهردار این شهر، «پارک ون سون park won soon » است( سمت چپ تصویر زیر) اما در اعلام و انتشار این خبر، دو گاف اتفاق افتاده است به گونه ای که نام و نام خانوادگی شهردار سئول هم پس و پیش و به جای هم نوشته شده و هم ناقص نگارش یافته و حاصل شده است فردی به نام «سو پارک»!

 

 

اگر انتصابات در شهرداری تهران و ایرنا براساس شایستگی و نه سهم خواهی افراد و احزاب نمی بود بخاطر همین گاف، هردو مسئول مربوطه این خبر در ایرنا و شهرداری بایستی به دلیل فقدان و ضعف صلاحیت کاری و حرفه ای برکنار بشوند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری پرسش ، تاریخ انتشار 28  فروردین    99، کد خبر:   27215، www.porcesh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین