پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
سایه ویروس کرونا بر اقتصاد جهان سنگینی می‌کند و رکود اقتصادی مهم‌ترین بیمی است که فکر دولتمردان در سراسر جهان را به خود مشغول کرده است و ایران از این قاعده مستثنی نیست.بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که کشور می‌تواند بر آن تکیه کند و در سال گذشته رشد ۸.۶ درصدی را برای کشور به ارمغان آورده است، اما فشاری که از ناحیه کرونا بر بخش کشاورزی تحمیل شده نیز کم نیست، در این میان اما نگرانی‌های جدی درباره وضعیت کشاورزی در سطح جهان وجود دارد.

شعار سال:سایه ویروس کرونا بر اقتصاد جهان سنگینی می‌کند و رکود اقتصادی مهم‌ترین بیمی است که فکر دولتمردان در سراسر جهان را به خود مشغول کرده است و ایران از این قاعده مستثنی نیست.

وضعیت تحریم اقتصادی هم که بر آن افزوده شود، تصور اقتصادی که هم درگیر رکود است و هم درگیر تورمی که به‌ویژه بر بخش فرودست جامعه تحمیل می‌شود، دور از ذهن نیست.

بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که کشور می‌تواند بر آن تکیه کند و در سال گذشته رشد ۸.۶ درصدی را برای کشور به ارمغان آورده است، اما فشاری که از ناحیه کرونا بر بخش کشاورزی تحمیل شده نیز کم نیست، در این میان اما نگرانی‌های جدی درباره وضعیت کشاورزی در سطح جهان وجود دارد.
طبق گزارش فائو «در شرایطی که مواد غذایی کافی برای تغذیه تمامی افراد وجود دارد و دلیلی جهت احتکار مواد غذایی وجود ندارد، شیوع بیماری کووید-۱۹ به‌صورت بالقوه می‌تواند زنجیره‌های حیاتی تأمین مواد غذایی را هم بین کشورها و هم درون کشورها بین مناطق روستایی و شهری به شکل‌ شدیدی مختل کند.

طبق این گزارش، اعمال محدودیت بر واردات و صادارت می‌تواند چالش‌هایی را برای حمل‌ونقل مواد غذایی و دسترسی به واحدهای فرآوری مواد غذایی و همچنین بازارهای مواد غذایی ایجاد کند. در این شرایط، هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان تأثیرات این اختلال را تجربه خواهند کرد و در نهایت این مسئله می‌تواند به کاهش درآمد کشاورزان، ناپایداری قیمت‌های مواد غذایی و کمبود موقتی مواد غذایی بیانجامد.»

بر همین اساس و با توجه به اهمیت تاثیرات ویروس کووید19در بخش کشاورزی ،در اینجا یک گزارشی تحت عنوان راهکارهای مدیریتی برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی را که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان منتشر شده است را مطالعه نمایید.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین