پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
پروژه کمربند جنوبی مشهد اکنون به یکی از پروژه‌های پرحاشیه شهری تبدیل شده است. برخی مسئولان می‌گویند سال‌های زیادی است سرمایه‌های مردم در این پروژه هزینه شده و بهتر است هر چه زودتر به پایان و بهره برداری برسد. از آن سو، فعالان محیط زیستی مشهد نگران آینده شهر پس از تکمیل این پروژه هستند.
شعارسال:عضو شورای اسلامی شهر مشهد برخی انتقاد‌ها به ادامه پروژه کمربند جنوبی را از روی سیاست‌ورزی خواند و مدعی شد که رسانه‌ها قصد زدن شورای پنجم را دارند!
 
 پروژه کمربند جنوبی مشهد اکنون به یکی از پروژه‌های پرحاشیه شهری تبدیل شده است. برخی مسئولان می‌گویند سال‌های زیادی است سرمایه‌های مردم در این پروژه هزینه شده و بهتر است هر چه زودتر به پایان و بهره برداری برسد. از آن سو، فعالان محیط زیستی مشهد نگران آینده شهر پس از تکمیل این پروژه هستند.
 
مدت زیادی است که در این پروژه کش و قوس‌های فراوان میان قانون و مسئولان رخ می‌دهد. دغدغه‌مندان محیط زیستی بار‌ها و به اشکال مختلف، قوانینی را که مسئولان در انجام این پروژه ندید گرفته و مشغول آسیب زدن به زیست بوم محیط طبیعی مشهد هستند، گوشزد می‌کنند، اما گوش شنوایی برای شنیدن این دغدغه‌ها نیست. البته این موضوع مربوط به دوره‌ای خاص در مدیریت شهری مشهد هم نمی‌شود؛ حتی شورای اصول گرای چهارم مشهد هم درباره این پروژه اقداماتی انجام داده و به وقت خود باید پاسخگوی آن باشد.
 
اما این بار و به دلیل اینکه ستاد تدبیر استان در تصمیمی یک جانبه و بدون در نظر گرفتن مشکلات محیط زیستی این پروژه، آن را راه اندازی کرده، فعالان محیط زیستی مشهد گلایه‌مند شده و مسئولان را پای کار آوردند. در این میان میر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد که البته مدت زیادی است به دلیل یک پرونده پرحاشیه از حضور در جلسات شورای شهر منع شده، در پست اینستاگرامی ای پیگیری مطالبات درباره کمربند جنوبی را مساله‌ای سیاسی نشان داده و اعلام کرده که رسانه‌ها می‌خواهند از این طریق شورای شهر را بزنند!
 
می خواهند شورا را بزنند!

او در اینستاگرام نوشته که شورای پنجم با سعه صدر حرف فعالان اجتماعی شهر را می‌شنود و البته «گروهی هم در کمین نشسته اند و برای شان فرقی نمی‌کند به چه بهانه‌ای شورا و شهرداری را زد؟! هر بهانه‌ای پیش آید، خوش آید»
 
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بخش دیگری از پست خود نوشته است: «سیاست ورزانی که گرد این شیرینی جمع شده و هر روز در معایب و مضار کمربند جنوبی، داد وامحیط زیستا سر می‌دهند، در این هشت سالی که پروژه کلنگ خورد و به اینجا رسید، کجا بودند؟»
 
شهلا همچنین مدعی شده که تاکنون ۸۲ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد و گفته که معترضان به این پروژه را نباید کنار هم گذاشت.
 
آنچه از پست عضو شورای اسلامی شهر مشهد برمی آید، پیگیری مسائلی که با پروژه کمربند جنوبی، باعث تهدید مشهد می‌شود، سیاسی بازی است و رسانه‌هایی که پیگیر آن شده اند، قصد زدن شورا را دارند!


بیایید مناظره کنیم!

سعید شعرباف، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هم در اینستاگرام و به صورت داستان اینستاگرامی، پاسخ‌هایی به عضو شورای شهر مشهد داد و از وی خواست به سوالاتی در این زمینه پاسخ دهد.
 
شعرباف در همان ابتدا، واکنش امیر شهلا را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم به ایشان و به ویژه سایر حضرات معتقد به اجرای کامل این پروژه، که اقلا من باب اثبات نظریات خودشان، حاضر به گفتگو و ارائه دلیل و مباحثه باشند.
 
وی صداوسیمای خراسان رضوی را هم دعوت کرد تا این مناظره‌ها را میزبانی کند.


عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به استدلال‌های برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اینکه، چون ۲۰۰ میلیارد تومان خرج این پروژه شده، باید آن را به اتمام رساند، بیان کرد: همین استدلال نشان می‌دهد که همه ولو به شکل غیرتخصصی، به این حقیقت اذعان دارند که اجرای این پروژه از ابتدا کار نادرستی بوده و منطق عالمانه‌ای ندارد، متن‌ها می‌گویند کار از کار گذشته و کاری نمی‌شود کرد که البته ادعای نادرستی است.


وی با بیان اینکه عدد ۲۰۰ میلیارد تومان واقعیت دارد، ادامه داد: جناب شهلا و دوستانشان به صراحت پاسخ دهند که چرا وقتی اکثریت غالب متخصصین و دانشگاهیان به این جمع بندی رسیده اند که ادامه این روند نادرست است، باید اقلا سه برابر این هزینه، یعنی چیزی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان (به قیمت پارسال) برای تکمیل این پروژه از بیت المال هزینه کنیم؟


اطلاعات غلط کاربلدها درباره کمربند جنوبی

شعرباف در پاسخ به ادعای تکمیل ۸۲ درصدی پروژه، تأکید کرد: بر مبنای اسناد طرح تفصیلی جنوب غربی مشهد که به تأیید شهرداری در سال ۹۸ هم رسیده، اقلا نزدیک به ۳۴ هکتار تملک اراضی باید در ادامه این پروژه صورت گیرد.
 
وی در ادامه اشاره کرد که عده‌ای کاربلد به غلط پیشرفت پروژه‌ها را بالا می‌برند تا کار را تمام شده جلوه دهند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به ادعای عضو شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اینکه منتقدین، پیش از سال ۹۶ کجا بوده اند، اشاره کرد و تصویری از صفحه تلگرامی گروه پیوستار را به نمایش گذاشت و تصریح کرد: تقصیر ما چیست که اغلب دوستان ما در شورای پنجم، اساسا قبل از ورود به شورا دغدغه‌ای برای پیگیری اخبار شهری نداشتند!
 
خاطرنشان می شود که گروه پیوستار در دوره‌ای مدیریت پیشین شهری مشهد، گروهی از مختصصان دانشگاهی بودند که به بررسی پیوست‌های پروژه‌های شهری می‌پرداختند و نکاتی را به مدیران شهری گوشزد می‌کردند.


هدف کمربند جنوبی کاهش ترافیک نیست

شعرباف به عنوان ششمین نکته خود در پاسخ به اظهارات امیر شهلا مبنی بر اینکه چرا اصرار بر پرونده کمربند جنوبی می‌شود، بیان کرد: لکه‌های بلند مرتبه‌ای که در اراضی زکریا ۲، به آستان قدس تعهد داده شده و عملا کشیدن کمربند جنوبی به دلایل مختلف برای آن‌ها ضروری است، دلیل اصرار است. هدف کمربند جنوبی، کاهش ترافیک نیست، داستان خیلی وسیع‌تر از این ساده انگاری‌های من و شما است.
 
وی در آخرین نکته خود با بیان اینکه هدف منتقدان از بین بردن زیرساخت‌های فعلی نیست، تصریح کرد: تمام مطالعات نشان می‌دهد که این محدوده باید با طراحی و بر مبنای یک فضای گردشگری خانواده محور با بارگزاری بسیار کم و ماهیت پیاده مدار، در اختیار همه مردم مشهد قرار گیرد. حتما هزینه‌های لازم برای این هدف دست یافتنی از تکمیل پروژه مخرب کمربند جنوبی و بارگزاری‌های سنگین حاشیه آن کمتر خواهد بود. بماند که بزرگترین مکان تفریحی برای سه میلیون مردم مشهد فراهم خواهد شد.
 
شعرباف در نهایت تأکید کرد: انگ و برچسب‌ها خللی در تلاش ما ایجاد نخواهد کرد و ان شاءلله تا حد وسع برای این هدف خواهیم جنگید.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری دانشجو ،تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت   1399،کدخبر: 844404  ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین