پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
رئیس شورای شهر مشهد روز نهم اردیبهشت، روز شوراها،در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وجود حرم مطهر امام هشتم در شهر مقدس مشهد با ورود خیل عظیم زوار در سال باعث شده شورای شهر تلاش کند مشهد را به صورت شهری پویا،زنده و برخوردار از ویژگی‌های حقوق شهروندی اداره کند.

شعارسال: محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد:مشهد میراث صد ساله مدیریت شهری با موانع و تنگناهایی است که بخشی از آن جنبه ساختاری دارد و از این رو مسئولیت شورای پنجم را در قبال اداره شهر دو چندان می‌کند.

او ادامه داد:هم افزایی و همدلی مدیران شهری به دور از مجادلات سیاسی منجر به تعامل حداکثری در اداره شهر شد.

او در این خصوص به همکاری مدیران شهری در خروج شهرداری از لیست سیاه بدهکاران بانکی اشاره و بیان کرد: شورای پنجم در ابتدا کار با مواجهه با هفت هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری مشهد در سال 96 ضمن استناد به بند "و" تبصره5 دولت که بیان کرده بود شهرداریها می توانند طلب خود را با طلب از ادارات دولتی تهاتر کنند توانست چهار هزار و 400 میلیارد تومان از بدهی های خود را بپردازد و از لیست سیاه بدهکاران بانکی خارج شود.

کمربند جنوبی

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص دغدغه طرفداران محیط زیست نسبت به کمربند سبز جنوبی شهر مشهد، گفت:کمربند جنوبی میراث تصمیم‌گیری‌های گذشته است که با مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی و هزینه مردم اجرا شده و حالا پس از 10سال مورد انتقاد طرفداران محیط زیست واقع شده.

حیدری اظهار کرد: هیچ طرحی بدون چالش نیست ولی نگرانی‌های طرح کمربند جنوبی قابل کنترل است.

او افزود: کمربند جنوبی، کمربند سبز مشهد است و در مناطقی که احتمال پیشروی ساخت‌وساز می‌رود نیز می‌توان با گسترش فضا سبز از احتمال پیشروی ساخت و سازها جلوگیری کرد اما امکان جلوگیری از اجرا طرح وجود ندارد.

مناطق کم برخوردار

حیدری با اشاره به مناطق کم‌برخوردار و پیرامون آن نیز به تاکید شورای پنجم بر تعادل بخشی امکانات در شهر اشاره کرد و یادآور شد:وجود مناطق کم‌برخوردار در اطراف مشهد محصول مسایل ساختاری کشور مانند خشکسالی و مهاجرت است که این مناطق را باعث و به فضا شهری تحمیل شده است. با این همه مهم‌ترین کاری که به آن اقدام کردیم افزایش درآمد شهرداری‌های این فضاها برای عدالت محوری در تهیه امکانات بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 7اردیبهشت1398 ، کدخبر: 19162: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین