پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تدوین بسته پیشگیری و مقابله با اعتیاد کشور در این سازمان گفت: کاهش فاصله میان طلاق و ازدواج در کشور نگران‌کننده است.

شعارسال: انوشیروان محسنی بندپی چهارشنبه‌شب در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی کشور در مجتمع فرهنگی شهید عظیمی بابلسر، اظهار داشت: این جشنواره با حضور 450 نفر از فرزندان پسر و 450 نفر از فرزندان دختر بهزیستی سراسر کشور در 7 رشته ورزشی در شهرستان بابلسر برگزار شد.

وی افزود: ایجاد دلگرمی و نشاط در میان فرزندان بهزیستی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در سال‌های آینده از جمله اهداف برگزاری یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: کشف استعداد، تبادل تجریبات و تعامل سازنده میان فرزندان بهزیستی کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌آید.

محسنی بندپی ادامه داد: تمام تلاش ما ایجاد نقش شبه‌خانواده برای افرادی که کانون گرم خانواده خود را از دست داده، بوده تا از این طریق شرایطی برای به ظهور رساندن استعدادهای ورزشی، تحصیلی و کاری این افراد در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بهزیستی کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: کم شدن زمان گفت‌وگو در خانواده و صنعتی شدن سبک زندگی سبب رشد آسیب‌ها در جهان شده و یکی از مهم‌ترین اهداف ما پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌ها و کاهش معلولیت‌ها در جامعه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 93 به‌ازای هر 4.4 ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت رسیده است، افزود: متأسفانه به‌مرور زمان فاصله میان طلاق و ازدواج در کشور کمتر شده و سازمان بهزیستی می‌تواند نقش مؤثر و کلیدی در جلوگیری از این آسیب‌ها در جامعه ایفا کند.

محسنی بندپی با اعلام اینکه پائین آمدن سن اعتیاد، زنانه شدن و آسیب پذیر بودن خانه‌ها در دام اعتیاد و کودکان به‌عنوان شاخص‌های اصلی اعتیاد محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان یک نهاد تخصصی که عمده وظایفش پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌ها است در صف مقدم اجرای این سه مقوله قرار دارد.

وی افزود: سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که بسته پیشگیری، پروتکل درمانی و برنامه‌های توانمندسازی برای مقابله با اعتیاد در کشور دارد که در راستای توانمندسازی، تحصیل، حرفه‌آموزی و اشتغال این افراد گام برمی‌دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در اجرای برنامه‌های پیشگیر و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از حالت توافقی خارج شده و در حال حاضر برنامه‌هایی نظیر فرزندپروری، آموزش‌های پیش از ادواج و مهارت‌های زندگی در بحث آسیب‌های اجتماعی اجرایی و در حال گسترش است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11شهریور1395، کدخبر: 1175194: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین