پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه همه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بدیل مجازی داشته باشد، گفت: ما زمانی موفق هستیم که همه کار و فعالیت کانون‌ها در سطح محلات که به مثابه سلول هستند رشد کنند. ظرفیت رقابتی ما سلول‌های داخل محلات است.
شعارسال:حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه همه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بدیل مجازی داشته باشد، گفت: ما زمانی موفق هستیم که همه کار و فعالیت کانون‌ها در سطح محلات که به مثابه سلول هستند رشد کنند. ظرفیت رقابتی ما سلول‌های داخل محلات است.
 
گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، آیین معارفه و تکریم معاونان و مدیران ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، روز سه‌شنبه، 16 اردیبهشت برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، طی سخنانی در این آیین، با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»، اظهار کرد: این سخن معظم‌له، به همه ما اطلاق می‌شود. اکنون که به دلیل شیوع ویروس (کرونا) برخی فعالیت‌ها به صورت دورکاری انجام می‌شود نباید چنین تصوری به وجود بیاید که کار تعطیل شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمینه بیداری و آماده‌به کاری فرمودند«غفلت مطلقاً مورد قبول نیست، بایستی دائم بیدار بود، دائم بایستی هوشیار بود؛ چون امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه»؛ بنابراین با توجه به تاکیدات رهبری و از سوی دیگر وظایف ذاتی خودمان حتی با وجود شرایط فعلی باید فعالیت خود را ادامه دهیم چراکه ترفند دشمن حتی در وضعیت شیوع کرونا همچنان سر جایش هست.
 
وی اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند صرف حضور و شاغل بودن در یک مجموعه و دریافت حقوق کافی است و با همین دیدگاه فقط سر کار حاضر شده و ساعت می‌زنند، در حالی که برکت کار است که اهمیت دارد و باید تبدیل به یک باور شود. اگر رزق در راستای رسیدن به هدف اصلی باشد تبدیل به برکت خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند در این ایام پرده‌ها را کنار می‌زند، گاهی خود فرد متوجه می‌شود که برخی توفیقاتی که در این ماه عزیز کسب می‌کند از کجا نشأت گرفته و حاصل کدام عمل او است که اینگونه نتیجه داده است. مساله آن است که اگر در تمامی امور خدا را ببینیم، خداوند بصیرت و نگاه‌مان را عمیق‌تر می‌زند.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به تحولات شکل گرفته در این مجموعه اشاره کرد و افزود: حداکثر تا تاریخ 5 آذر کلیه خدمات ارایه شده در ستاد به صورت الکترونیکی خواهد بود، کارت بچه‌های مسجد نیز به شکل الکترونیکی صادر می شود، در واقع کلیه فعالیت‌های ما باید بدیل مجازی داشته باشد، حتی در این راستا باید به سمت ایجاد کانون‌های مجازی حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد: مساله دیگری که ذیل این تحول بزرگ در سطح ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور باید مورد توجه قرار گیرد، «ارتقای سواد رسانه‌ای» و «ارتقای سواد حوزه مجازی» کارکنان است. حضرت امیر(ع) فرمودند: «مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً» (هر کس مرا نکته‌ای آموزد، مرا بنده خویش ساخته است). با تأسی و اقتدا به این سخن حضرت(ع) باید خودمان را ارتقا دهیم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به سند تحول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال بخش اول این تحول عظیم رقم می‌خورد، این تحول باید در کانون‌ها به شکل ملموسی ایجاد شود.
 
وی اظهار کرد: برای ما در مجموعه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، استان‌ها اصل است. کارها در کف کانون‌ها و محله‌محور و مسجدپایه شکل می‌گیرد و ما زمانی موفق هستیم که همه کار و فعالیت کانون‌ها در سطح محلات که به مثابه سلول هستند رشد کنند. ظرفیت رقابتی ما سلول‌های داخل محلات است و این ظرفیتی که است که به شکل عمده در اختیار ما قرار دارد که کار فرهنگی را در مسجد انجام دهیم، البته بسیج هم هست اما دغدغه فعالیت ما فرهنگی هنری است و ما برای ثقافه تاسیس شدیم.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به این که امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، اظهار کرد: امروز اگر دور هم هستیم از خون و رشادت شهدا است، ما هشت سال با تمام قوا و تنها جنگیدیم. امروز میراث‌دار شهدا هستیم، بنابراین با توجه به این مهم باید نسبت به حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بیش از پیش اهتمام ورزیم.
 
 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی اظهار کرد: چنانکه که گفته‌اند: شرف المکان بالمکین» (ارزش هر جایگاه به کسی است که در آن قرار گرفته است)، نگاه ما نیز به فعالیت های ستاد یک نگاه انسانی است، نگاه انسانی نگاهی است که به همه نگاه ها شرافت دارد.
 
گفتنی است در پایان «جلال ریزانه» به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» به عنوان سرپرست اداره آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ، «حمیدرضا بنی اسدی» به عنوان مدیر کل برنامه‌ریزی، ارزیابی و عملکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ، «حمیدرضا ناطقی» به عنوان مسئول دبیرخانه شورای روستا و عشایر منصوب شدند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  شبستان   ،تاریخ انتشار:   17 اردیبهشت   1399،کدخبر:  925623 ،www.shabestan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین