پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
تصویب حذف چهار صفر از پول ملی در مجلس در روزهای پایانی این دوره به چه معناست ؟ شرایط بورس ، تورم ، کرونا ، کسری شدید بودجه ، تحریم ، کاهش قیمت نفت ، بیکاری گسترده و ........ . دکتر شیبانی رئیس کل بانک مرکزی بعد از دکتر نوربخش ، نکات جالبی را در خصوص این طرح و تصمیم گیری های نابجای مرتبط با آن،مطرح نموده است که می توانید در مطلب زیر از آن مطلع شوید.

شعار سال :واقعا تصویب حذف چهار صفر از پول ملی در روزهای پایانی محلس دهم به چه معناست ؟و این امر در شرایطی که کشور با انواع مصائب اقتصادی دست و پنجه نرم می کند چه ضرورت و دستاوردی می توانست داشته باشد؟این موضوع مورد انتقاد برخی اقتصاددانان قرار گرفته است و نقدهایی را بر این طرح در شرایط کرونازده اقتصادی به آن وارد دانسته اند . از آن جمله  حیدر مستخدمین حسینی گفته است که معلوم نیست طراحان حذف چهار صفر از پول ملی کدام اقتصاددانان بوده‌اند؟

همچنین معاون اسبق بانک مرکزی در زمنیه حذف چهار صفر در شرایط نادرست اظهار داشت که؛ باید هم از لایحه دولت در این مقطع و هم از مصوبه مجلس که براساس آن، چهار صفر از پول ملی حذف می‌شود، اظهار تاسف کرد. همیشه در روزهای پایانی کار مجلس، دولت مصوباتی را تدارک می‌بیند و مجلس هم آن را در ترتیبات کاری خود قرار می‌دهد تا مورد تصویب قرار گیرد و اغلب فایده‌ای جز دردسرهای جدید برای جامعه، اقتصاد و مردم نخواهد داشت.

اصل موضوع حذف چهار صفر، درست است منتها نه در این مقطع که اوضاع و احوال اقتصادی ناپایدار است و در عدم تعادل کامل اقتصادی بسر می‌بریم. از دریچه اقتصادی چه گروهی از اقتصاددان‌ها حذف صفرها را در این مقطع توصیه کرده‌اند؟ حذف صفرها تا مدت‌ها مردم را درگیر یکسری کاریکاتورها و طنز می‌کند اما چه دستاوردی برای مردم دارد؟ کشورهای دیگر کارهای زیادی برای رفاه مردم انجام داده‌اند.

اگر میانگین ۱۰، ۲۰ ساله تورم کشور را نگاه کنیم، نیازی به حذف چهار صفر دیده نمی‌شد. خیلی تمایل دارم گزارش بانک مرکزی برای توجیه اقتصادی این طرح منتشر شود و رسانه‌ها هم جویا باشند. در سال گذشته لوایح متعددی مثل قانون تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی را داشتیم اما برای مردم چه داشته است؟ با حذف چهار صفر، نه انضباط مالی شکل می‌گیرد ونه مردم در آرامش بیشتری قرار می‌گیرند.

تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین