پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۷۵۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
میر محمد حشمتی گفت:برخی کالا‌های وارداتی به کشور با ارز کشور صادرکننده صورت می‌گیرد به عنوان مثال هم اکنون چای از کشور هند با ارز روپیه وارد می‌شود و در انجام این معاملات از دلار استفاده نمی‌شود با این وجود در این نوع از تجارت نیز سهولت ناشی از حذف چهار صفر بیشتر احساس می‌شود.

شعار سال:میر محمد حشمتی گفت:در خصوص تاثیر حذف چهار صفر بر تجارت خارجی اظهار کرد: اجرا شدن این طرح نمی‌تواند تاثیر چندانی در تجارت بین الملل داشته باشد و تنها تاثیر آن سهولت در انجام معاملات است.

وی افزود: برخی کالا‌های وارداتی به کشور با ارز کشور صادرکننده صورت می‌گیرد به عنوان مثال هم اکنون چای از کشور هند با ارز روپیه وارد می‌شود و در انجام این معاملات از دلار استفاده نمی‌شود با این وجود در این نوع از تجارت نیز سهولت ناشی از حذف چهار صفر بیشتر احساس می‌شود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: حذف چهار صفر علاوه بر سهولت در انجام معاملات، تاثیر روانی در فعالیت‌های اقتصادی دارد که این تاثیر روانی منجر به کاهش نرخ نقدینگی خواهد شد.

حشمتی خاطر نشان کرد: طرح حذف صفر از پول ملی نباید به تنهایی در کشور اجرا شود و برخی اقدامات دیگر در راستای این طرح باید اجرایی شوند که کمک کنند تا حذف چهار صفر به مراتب تاثیرات مثبتی در اقتصاد کشور از خود به جای بگذارد.

وی تصریح کرد: حذف صفر از پول ملی زمانی می‌تواند بیشترین تاثیر خود را در اقتصاد کشور نشان دهد که با حداقل تورم و نقدینگی در اقتصاد مواجه باشیم پس دولت در راستای اجرای این طرح باید به دنبال راهکار‌هایی باشد تا نرخ تورم و نقدینگی را به حداقل برساند.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: با این وجود تنها راه کاهش نرخ تورم و نقدینگی، رشد و جهش تولید است، یعنی دولت در صورتی که بتواند بخش اعظمی از نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد، در میان مدت شاهد کاهش قابل توجه نرخ تورم در کشور خواهیم شد.

شعار سال، باد اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازسایت گسترش‌نیوز،تاریخ 21 اردیبهشت  1399، کدخبر:98687،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین