پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
رضی حاجی‌آقامیری عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: کاهش قیمت نفت، کاهش میزان درآمد دولت و اعمال فشارهای دولتی بر بخش‌خصوصی برای دریافت مالیات تماما مسائلی است که وضعیت صادرات را تحت تاثیر قرار داده است. چنانچه پروازها مسکوت بماند به نظر می‌رسد کاهش صادرات ادامه‌دار باشد.

شعار سال:عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: کاهش قیمت نفت، کاهش میزان درآمد دولت و اعمال فشارهای دولتی بر بخش‌خصوصی برای دریافت مالیات تماما مسائلی است که وضعیت صادرات را تحت تاثیر قرار داده است. چنانچه پروازها مسکوت بماند به نظر می‌رسد کاهش صادرات ادامه‌دار باشد.

 کارنامه تجارت خارجی کشور در زمان شیوع کرونا، نشان داد میزان صادرات کشور در دوره اول بهمن ماه سال ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، ۲۰ میلیون و ۵۱۱ هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۴ میلیون دلار بوده است که در مدت مشابه سال قبل، ۲۵ میلیون و ۹۰۲ هزار تن به ارزش هشت میلیارد و ۹۵۹ میلیون دلار صادرات کالای غیر نفتی را از کشور شاهد بودیم.

حال باید گفت که صادرات کشور از لحاظ وزنی نزدیک به ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش نیز ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است که فراگیری ویروس کرونا، محدودیت‌های مرزهای زمینی و کاهش مصرف بعضی از کالاها مانند مواد غذایی وکاهش قیمت جهانی مشتقات نفتی دراین مدت را ممکن است، بیشتر کند. حال آینده صادرات با ادامه روند شیوع ویروس کرونا چه خواهد شد؟

در همین حال، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره آینده صادرات در شرایط کرونا گفت: فعلا آینده صادرات یا باز شدن مرزهای صادراتی قابل پیش‌بینی نیست. حتی این حوزه قابل تحلیل هم نیست که بگوییم که مشتریان ما به دلیل شیوع ویروس کرونا در آن سوی مرزها داشته‌اند. به هر حال بخشی از کاهش صادرات نیز به چالش پیش‌روی ما باز می‌گردد.

رضی حاجی‌آقامیری در اظهار کرد: در این شرایط ما با یک سری از تحریم‌های داخلی مواجه شدیم همانند برخوردهای اخیر عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی که با صادرکنندگان دارند. موضوع پیمان سپاری‌های ارزی می‌تواند بر رفتار صادرکنندگان بخش‌خصوصی اثرگذار باشد. صادرکنندگان بخش‌خصوصی به دلیل تحریم، عدم ارتباط کانال بانکی و بازگشت ارز به کشور وضعیت مناسبی ندارند.

او اظهار کرد: همچنین بلاتکلیفی مشتریان کالاهای صنعتی در آن سوی مرزها باعث شد که صادرات ما در فروردین ماه کاهش یابد. پیش‌بینی وضعیت صادرات به این موضوع باز می‌گردد که آیا مشکلات ناشی از شیوع کرونا قابل برطرف شدن هست یا خیر؟ پروازها هم به دلیل رفت و آمد تجار از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه پروازها مسکوت بماند به نظر می‌رسد کاهش صادرات ادامه‌دار باشد. مسئله کاهش قیمت نفت، کاهش میزان درآمد دولت و اعمال فشارهای دولتی بر بخش‌خصوصی برای دریافت مالیات تماما مسائلی است که وضعیت صادرات را تحت تاثیر قرار داده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز،تاریخ انتشار:20اردیبهشت1399،کد خبر: 448315،tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین