پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
معاون اول رییس جمهوری در رشته توییت‌هایی نوشت: عرضه هنر و زندگی هنرمندان به دلیلی کرونا با شرایط سختی روبرو شده و امیدوارم با تصمیمات اتخاذ شده، این مشکلات برطرف شود.
شعار سال: در توییت شامگاه شنبه اسحاق جهانگیری آمده است: امروز دیدار و گفت وگوی خوب و لازمی با مسؤولان نهاد‌های صنفی و حرفه‌ای هنری داشتم که تصویری واقعی و تأمل برانگیز از وضع زندگی و تنگنا‌های کار هنرمندان در شرایط کرونایی‬⁩ ارائه دادند.

‌در ادامه این پیام آمده است: حقیقتاً نه تنها عرصه عرضه هنر با دشواری‌هایی روبروست، که حتی زندگی عادی غالب ⁧‫هنرمندان‬⁩ هم خیلی سخت شده است. باید هم دولت و هم نهاد‌های عمومی و خصوصی به فکر چاره برای این بخش فرهیخته و خلاق جامعه بیفتند. در این نشست تصمیماتی گرفتیم که امیدوارم تا حدی مشکلات را برطرف کند.

معاون اول رییس جمهوری شنبه ۲۰ اردیبهشت با جمعی از دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که مدیرعامل خانه سینما، مدیرعامل خانه تئاتر، مدیرعامل خانه موسیقی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک، رییس انجمن خوشنویسان، رییس انجمن عکاسان، رییس انجمن نقاشان، نماینده انجمن طراحان پارچه و لباس، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، رییس انجمن صنفی روزنامه‌های غیر دولتی استان تهران و مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات حضور داشتند، پیرامون پرداخت بیمه هنرمندان، بیمه بیکاری، پرداخت وام و تسهیلات، کمک به مسأله معیشتی هنرمندان، به رسمیت شناخته شدن رسته شغلی آن‌ها و تعیین تسهیلات و امکانات لازم با هدف رونق بخشیدن به فعالیت‌های هنری پساکرونایی، یارانه نشر و مطبوعات، مالیات فعالیت‌های هنری، عرضه بنگاه‌های بزرگ رسانه‌ای در بورس، توانمند سازی اصناف حوزه فرهنگی هنری بحث و تبادل نظر شد.
همچنین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص حل مسأله بیمه هنرمندان، تخصیص اعتبار لازم برای یارانه مطبوعات و ناشران و استفاده از منابع موجود برای اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات به شاغلان حوزه فرهنگ و هنر ارائه کردند.
در این جلسه مقرر شد برای کمک به شاغلان بخش فرهنگ و هنر سهم ۸ درصدی بیمه شاغلان آن به مدت سه ماه از سوی دولت پرداخت شود.
همچنین مقرر شد ضمن بازنگری در ضریب پیمانی و قراردادی هنرمندان با سازمان تأمین اجتماعی، چارچوب لازم برای استمهال وام‌ها و کمک به سهم بیمه اختیاری افراد فراهم شود.
در این جلسه قرار شد کمیته‌ای با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تأمین اجتماعی و معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مشکلات بخش فرهنگ و هنر به خصوص در حوزه بیمه بیکاری، یارانه مطبوعات، استمهال وام‌ها مورد بررسی قرار داده و نحوه استفاده این حوزه از تسهیلات با سود کم ضمن یافتن راهکار‌های لازم، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و گزارش اقدامات انجام شده را ظرف دو هفته گزارش کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 83781694 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین