پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۷۶۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
این روزها اغلب خانواده های مستاجر مستاصل و درمانده مانده اند که چه کنند؟ قیمت مسکن هر ماه نسبت به ماه قبل خود تفاوت فاحش دارد. تنها در ماه های اسفند و فروردین که به دلیل شیوع کرونا نقل و انتقالات خاصی هم صورت نگرفته، نرخ رهن و اجاره مناطق با تراکم جمعیتی بالا در تهران بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

شعار سال:این روزها اغلب خانواده های مستاجر مستاصل و درمانده مانده اند که چه کنند؟ قیمت مسکن هر ماه نسبت به ماه قبل خود تفاوت فاحش دارد. تنها در ماه های اسفند و فروردین که به دلیل شیوع کرونا نقل و انتقالات خاصی هم صورت نگرفته، نرخ رهن و اجاره مناطق با تراکم جمعیتی بالا در تهران بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

اگر سری به بنگاه های معاملات ملکی بزنیم چهره ماتم زده جوانان و خانواده هایی که مانده اند با درآمد اندک خود چه کنند را به وفور مشاهده می کنید.عمده صاحبان منازل مسکونی نیز کما فی سابق به هیچ مرجع و قانونی در خصوص افزایش نا متعارف اجاره و رهن واحدهای خود پاسخگو نیستند.

خانواده ی یک کارگر، با فرزند دانش آموز برای سکونت دریک واحد 50 تا 60 متری در یکی از مناطق معمولی تهران(مرکز به پایین) بایستی حداقل 100 میلیون تومان رهن معادل 40 ماه حقوق یک کارگر و حداقل 1.5 میلیون تومان معادل 60 درصد حقوق همان کارگر را پرداخت کند.

اکنون بایستی دید تصمیم گیران به خصوص وزیر مسکن و شهرسازی روی آن را دارند که در بنگاه معاملات املاک چشم در چشم حداقل بگیران بیندازد؟ قاطعیت دولت و وزارت خانه ی پر مدعای مسکن و شهرسازی در حد اعلام ممنوعیت درج قیمت در چند سایت داخلی نگرانی ها را در خصوص ترک برداشتن خودکار جناب وزیر مسکن و شهرسازی را در برداشته است.

سوال اینجا است که وقتی تصمیم گیران فکر می کنند میزان رهن و اجاره های سر به فلک کشیده مجازی است، آیا بهتر نیست در همان مجازی وزیر بمانند و دولت واقعی را به اهل فن بسپارند؟

این روزها که وزیر گمنام و ناکارآمد صمت توسط رییس جمهور برکنار شده، با توجه به کسب رای اعتماد همزمان رحمانی با وزیر گمنام راه و شهرسازی، بهتر نیست به آن آمدن دسته جمعی را با یک برکناری دست جمعی خاتمه داد؟ تاکی بایستی جیب مردم محل آزمون و خطای مدیرانی باشند که در حد وزارت نیستند؟

وزارت راه و شهرسازی تصاحب بیش از نیم میلیون واحد خالی در تهران توسط بانک ها را نمی داند که تنها راهکارش ایجاد ممنوعیت در سایت های دیوار و شیپور است؟ دفعات قبل که قیمت مسکن و اجاره بها سر به فلک کشید کدام یک از این سیاست های من در آوردی کارگر افتاد که اکنون باز همان تصمیمات عجیب و سطحی اجرا می شوند؟ عدم افزایش وام مسکن زوجین در پی تورم های استخوان شکن
سالهای اخیر چرا در دستور کار این وزارت خانه قرار نمی گیرد؟

آیا مسئولان مربوطه می دانند یک کارگر اگر تمام حقوق خود را پس انداز کند، پس از 137 سال می تواند صاحب خانه شود؟ آیا آنها حاضرند برای شنیدن صدای خانواده های تحت فشار همراه با رسانه های مستقل در مراکز معاملاتی مسکن حضور پیدا کنند؟

اکنون شرایط اجاره بها در مناطق متوسط به پایین تهران که گاها تا ماهیانه 10 میلیون تومان نیز می رسد، زنگ خطری جدی برای آنانی است که زحمت یک اشاره به مشکل موجود را نیز به خود نمی دهند چه برسد به عذرخواهی یا حل مساله.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت اصلاحات نیوز ، تاریخ 28 اردیبهشت 1399، کدخبر:159851،www.eslahatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین